Avatar billede hc-riis Nybegynder
05. april 2008 - 13:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gemme ArrayList til txt-fil?

Hej Eksperten

Jeg sidder pt. og bakser med et java-program, som skal kunne tilføje div. data til en ArrayListe - Dette er gjort, og jeg har nu en ArrayListe med div. strenge i. Mit ønske er nu at kunne læse ArrayListen og gemme/skrive indholdet til en txt fil. Hvordan er det muligt?

Mvh HC
Avatar billede arne_v Ekspert
05. april 2008 - 17:38 #1
Der er flere muligheder.

Den simple er at udskrive hvert element i ArrayList til en linie.

Der er mere avancerede ved brug af noget XML serialisering/streaming.
Avatar billede superanden Nybegynder
06. april 2008 - 18:06 #2
Jeg har haft lavet noget engang, her er en metode der printer en streng til en ny linje i en txt fil. Den metode kan du jo så bare køre x antal gange som din arrayliste er lang. F.eks.:

for(int i = 0; i < liste.size(); i++){
writeFile(liste.get(i));
}

Eller noget i den stil.

public void writeFile(String a)
    {
        try
        {
            File f = new File("nyeOrd.txt");
            FileWriter fw = new FileWriter(f, true);

            fw.write(a + "\n");
            fw.flush();
            fw.close();
        }

        catch(Exception e)
        {
            System.out.println("Kontroller om filen nyeOrd.txt eksisterer og at den er lukket.");
            e.printStackTrace();
        }
Avatar billede hc-riis Nybegynder
06. april 2008 - 18:37 #3
Jeg tager lige et kig på det og tak for svaret. Har ligeledes fået et svar fra min forelæser - så jeg vil lige kigge lidt nærmere på problemet.