Avatar billede tylon Nybegynder
08. december 1999 - 20:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Session timeout

Hvordan kan man undgå at en session bliver timeout'et, hvis brugeren stadig er på siden??

Jeg har tænkt mig noget i retningen af en nulstilling af timeout, efter ex. 19 min.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
08. december 1999 - 21:51 #1
Hvad med at bruge en cookie. Så kan du lave en automatisk validering.
Avatar billede euhp Nybegynder
08. december 1999 - 22:23 #2
hvorfor?
Brug i global.asa flg. kode:

Sub Session_OnStart
    Session.Timeout = 19
End Sub

Så holder en session i 19 minutter efter sidste aktivitet.

Du kan også specificere det i Server Administrator (MMC) hvis du har direkte adgang (fysisk) til serveren.
Avatar billede mit Nybegynder
08. december 1999 - 22:27 #3
man kan forlænge timout, så den bliver mere end 20 min.
...man kan jo også sætte siden til at reloade hvert kvarter el. lign....
Avatar billede flemming Nybegynder
09. december 1999 - 21:00 #4
Sessionen bliver automatisk forlænget hver gang kommer i kontakt med serveren. Problemet er hvis brugeren sidder og glor på siden uden at foretage sig noget i 20 minutter, men hvem gør det :=)

Hvis du har problemer med at timeout er for kort - så sæt den op, f.eks. Session.Timeout = 60 ' 1 minut.

Du skal være opmærksom på at det er en fordel for resource forbruget med en kort sessions timeout, men det giver et noget "u-brugervenligt" system hvis den er for kort ;=)
Avatar billede ricardo Nybegynder
10. december 1999 - 09:54 #5
Session.Timeout = 60 ' 1 minut

Du mener vist

Session.Timeout = 60 ' 1 time

ikke?
Avatar billede flemming Nybegynder
11. december 1999 - 00:50 #6
Yep ;=)