Avatar billede pipedane Nybegynder
05. april 2008 - 10:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Insufficient access rights to perform the operation

Hej.
jeg sidder og leger med en testopstilling af Windows Server 2008 med Exchange Server 2007 sp1, og var faktisk kommet så langt i det at alt (hvad jeg behøver) virkede perfekt.
Som det sidste ville jeg prøve at indtaste produkt koden til exchange serveren, men her hopper kæden af. Jeg får følgende fejl:

Summary: 1 item(s). 0 succeeded, 1 failed.
Elapsed time: 00:00:01

minservernavn
Failed

Error:
Active Directory operation failed on minservernavn.com. This error is not retriable. Additional information: Insufficient access rights to perform the operation.
Active directory response: 00002098: SecErr: DSID-03150E8A, problem 4003 (INSUFF_ACCESS_RIGHTS), data 0

The user has insufficient access rights.

Exchange Management Shell command attempted:
set-exchangeserver -Identity 'minservernavn' -ProductKey 'XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX'

Elapsed Time: 00:00:00

Jeg er selvfølgelig logget på som domain\administrator.
Nogen ide til hvordan jeg kommer videre.

Jeg har ghostet maskinen inden jeg selv begyndte at lege med alle mulige rettigheder så jeg nemt kan komme tilbage, når  jeg finder det rigtige sted at ændre.
Avatar billede pipedane Nybegynder
07. april 2008 - 06:23 #1
Jeg tror jeg har fundet løsningen. Jeg kommer lige tilbage når jeg her fået det testet.
Avatar billede pipedane Nybegynder
24. april 2008 - 22:12 #2
Jeg er jer et svar skyldig. Jeg aner ikke hvorfor det ikke virker, men jeg gik et par trin tilbage i min installation af serveren (ghost er genialt) og startede installeringen igen og nu virker det!