Avatar billede nazty Nybegynder
05. april 2008 - 01:32 Der er 7 kommentarer

Vise-Rette-Slette i en xml fil

Hej

Ville li høre om det er muligt at vise, rette og slette i en xml fil. Og om i evt. kender en god guide til det?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. april 2008 - 03:09 #1
Du kan loade en XML fil ind, finde data i den, rette data og skrive ud til fil igen.

Super simpelt eksempel:

<%
Set doc = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")
doc.Async = False
doc.Load(Server.MapPath("nyhed.xml"))
doc.Save(Response)
Response.Write doc.SelectSingleNode("//nyhed2/Overskrift").FirstChild.NodeValue & vbCrLf
doc.SelectSingleNode("//nyhed2/Overskrift").FirstChild.NodeValue = "noget andet"
doc.Save(Response)
%>
Avatar billede nazty Nybegynder
09. april 2008 - 08:22 #2
Tak for svaret Arne

Jeg har først fået tid til at kigge på det nu. Og har prøvet mig frem og fundet sider på google om Microsoft.XMLDOM. Men forstår ikke lige hvad der sker i de 4 sidste sætninger:
doc.Save(Response)
Response.Write doc.SelectSingleNode("//nyhed2/Overskrift").FirstChild.NodeValue & vbCrLf
doc.SelectSingleNode("//nyhed2/Overskrift").FirstChild.NodeValue = "noget andet"
doc.Save(Response)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2008 - 04:51 #3
doc.Save(Response)

udskriver XML dokumentet til response

doc.SelectSingleNode

udvælger en node i XML dokumentet via XPath
Avatar billede nazty Nybegynder
29. april 2008 - 22:40 #4
Efter mange timers prøven fik jeg det endelig til at funke.

Har også fundet ud af hvordan man tilføjer en node. Men, at slette en, er åbenbart ik så simpelt? Ved at søge på google kan jeg kun finde noget om hvordan man gør det med .NET :S
Avatar billede arne_v Ekspert
30. april 2008 - 01:02 #5
Der er en RemoveChild metode til at fjerne noder med.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2008 - 04:44 #6
all set ?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2008 - 01:40 #7
?