Avatar billede carsten_b Nybegynder
04. april 2008 - 17:34 Der er 9 kommentarer

Indsætte tekst i det program man har åbnet med Button1

Hej,
hvordan får mit program til at lave den funktion hvor man højere klikker og trykker "Indsæt" for mig? Jeg har lavet en knap som åbner et program, og så har jeg den her kode:

Clipboard.AsText := Edit1.Text;

Som kopiere det der står i Edit1. så det, jeg skal bruge er en kode der indsætter teksten fra Edit1, ind i det program som jeg har åbnet med min knap (F. eks. notepad)
Avatar billede hr__hallandsen Nybegynder
04. april 2008 - 17:44 #1
Kig på Stones svar her:

http://www.eksperten.dk/spm/825963
Avatar billede carsten_b Nybegynder
04. april 2008 - 17:59 #2
den har jeg kigget lidt på, men når jeg så prøver Microsoft Word, så virker det ikke mere?
Avatar billede hr__hallandsen Nybegynder
04. april 2008 - 20:25 #3
Hmm... ved ikke om dette er den bedste løsning for dig, kommer an på, hvad du skal bruge det til, men det virker i hvert fald:

uses
  ComObj;

...

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
  var
    WordApp: OleVariant;
begin
  WordApp := CreateOleObject('Word.Application');
  WordApp.Visible := True;
  WordApp.Activate;
  WordApp.Documents.Add;
  WordApp.Selection.TypeText(Edit1.Text);
end;
Avatar billede carsten_b Nybegynder
05. april 2008 - 10:20 #4
Hvad så hvis det skulle være i fx. OpenOffice.
Det jeg skal bruge er noget kode der kan indsætte teksten fra Edit1 ind i det program jeg har åbnet med min Button1.
Avatar billede a_nor Nybegynder
06. april 2008 - 12:01 #5
Som du måske selv har fundet ud af (?), og som det fremgår af ovenstående afhænger løsningen af hvilket program du vil indsætte tekst i. Man kan. f.eks let forestille sig et program der slet ikke kan sættes tekst i, ikke?

mvh
Avatar billede hensewg Nybegynder
06. april 2008 - 17:37 #6
Ok, jeg skal bruge det til at indsætte noget i cmd.exe. men håbede der var en måde man kunne simulere "højreklik" og "Sæt ind".
Avatar billede hensewg Nybegynder
06. april 2008 - 17:37 #7
sorry.. forkert hjemmeside, har spurgt om noget lignende inde på udvikleren.dk
Avatar billede hensewg Nybegynder
06. april 2008 - 17:40 #8
sludder. det var mig der startede http://www.eksperten.dk/spm/825963
en lille klik fejl. undskyld
Avatar billede hensewg Nybegynder
06. april 2008 - 19:30 #9
men hvis der er nogen der kan svare på mit spørgsmål, må de gerne det.