Avatar billede kejlhof Nybegynder
18. juni 2001 - 21:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Timeout skal give hop til bestemt frame

Hejsa,

Jeg er ved at lave en director præsentation hvor jeg har brug for en speciel feature, jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig.

Min præsentation skal kører helt normalt så længe at brugeren er i \"aktion\". Hvis ikke der er blevet klikket på noget i 2 min skal director selv hoppe til en bestemt frame for at afspille den sekvens der ligger der. Det vil sige det skal virke på samme måde som en screen saver, der overtager hvis der ikke er nogen aktivitet i 2 min. Hvordan gør jeg det ??

Mvh
Karsten
Avatar billede crunch Nybegynder
18. juni 2001 - 21:19 #1
du kan f.eks. bruge det her. - forstår du princippet ?

on beginSprite
  startTimer
end

on mousedown
  starttimer
end

on exitFrame
  if (the timer < 60 * 2)then go \"hvorhen\"
end
Avatar billede crunch Nybegynder
18. juni 2001 - 21:20 #2
ups. 2 minutter er:

on beginSprite
  startTimer
end

on mousedown
  starttimer
end

on exitFrame
  if (the timer < 60 * 120)then go \"hvorhen\"
end
Avatar billede kanding Nybegynder
18. juni 2001 - 21:40 #3
Pas på med starttimer, der er kun en af dem, så hvis der er flere steder man kalder startTimer kan det lave rode i andre timet events

prøv istedet:

on startMovie
the timeoutLength = 120 * 60
end

on timeOut
go \"show whatever demo\"
end
Avatar billede lingoman Nybegynder
18. juni 2001 - 22:47 #4
Karsten,

Her har du været lidt for hurtig til at afvise kandings svar. Det er faktisk den praktiske måde at gøre netop det som dit spørgsmål går ud på.

mvh Geo
Avatar billede ask-m Nybegynder
19. juni 2001 - 10:09 #5
Nu skal jeg jo ikke sidde og være bagklog, men der er også nogle æld gamle funktioner i director ....

lastclick
lastroll
lastevent

som kan bruges i stedet for timeOut scripts!!!!

Ask-M
Avatar billede kejlhof Nybegynder
19. juni 2001 - 10:39 #6
Lingoman, kanding osv.

Svaret fra crunch løst mit akutte problem. Og jeg har umiddelbart kun behov for en timer. Da det ikke er nogen kæmpe produktion. Men det kan da godt være at jeg kigger til den anden methode en anden gang !

Tak for hjælpen!