Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
04. april 2008 - 08:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Understregning af hyperlink som effekt

Jeg ønsker at der skal være en understreg på hyperlinket (et ord) når jeg peger på det med musen. Jeg har sat effekten "til" men det virker ikke. Er der nogen der ved hvordan.
Avatar billede olebole Juniormester
04. april 2008 - 19:08 #1
<ole>

Ja - men der er ingen, der kender din kode ... som det jo gerne skulle virke i  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
04. april 2008 - 19:15 #2
Ok, koden kommer her:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Menusiden</title>
<base target="hovedramme">
<style fprolloverstyle>A:hover {color: #0000FF; font-family: Verdana; font-size: 8pt; text-decoration: none; font-weight: bold}
</style>
</head>

<body style="font-family: Verdana; font-size: 8pt; text-decoration: none; color:#000000" background="images/linen.jpg">

<body link="#000000" vlink="#000000" background="images/linen.jpg">

<p>
&nbsp;</p>
<p>
&nbsp;</p>
<p>
<font color="#000000" size="1" face="Verdana">
<b>
<a style="text-decoration: none; " href="forside.htm">&gt; Forside</a></b></font><font size="1"></p>
<p>
<font color="#000000" size="1" face="Verdana">
<b>
<a style="text-decoration: none" href="til_salg.htm">&gt; Til salg</a></b></font></p>
<p>
<font color="#000000" size="1" face="Verdana">
<b>
<a style="text-decoration: none" href="frimaerker.htm">&gt; Frimærker</a></b></font></p>
<p>
<b><a style="text-decoration: none" href="links.htm">&gt; Links</a></b></p>
<p>
<b><a style="text-decoration: none" href="billed_galleri.htm">&gt; Billedgalleri</a></b></p>
<p>
<font color="#000000" size="1" face="Verdana">
<b>
<a style="text-decoration: none" target="_blank" href="http://torslev.dk/Specielle/Liebach/index.htm">&gt; Liebach slægten</a></b></font></p>
<p>
<font color="#000000" size="1" face="Verdana">
<b>
<a style="text-decoration: none; " href="gaestebog.htm">&gt;
Gæstebog</a></b></font></p>
<p>
</font><font color="#000000" size="1" face="Verdana"><b>
<a style="text-decoration: none; " href="mailto:liebach@sa-net.dk?subject=Post fra hjemmeside">
&gt; Mail til Gudmund Liebach Nielsen</a></b></font></p>
<p>
&nbsp;</p>
<p>
&nbsp;</p>
<p>
&nbsp;</p>
<p>
&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

</body>

</html>
Avatar billede w13 Novice
04. april 2008 - 19:28 #3
ret lige:
<style fprolloverstyle>A:hover {color: #0000FF; font-family: Verdana; font-size: 8pt; text-decoration: none; font-weight: bold}
</style>
til:
<style type="text/css">
a:hover{
  color:#00f;font-family:verdana;font-size:8pt;text-decoration:none;font-weight:bold
}
</style>
Avatar billede w13 Novice
04. april 2008 - 19:31 #4
Hov, det skulle være:

<style type="text/css">
a:hover{
  color:#00f;font-family:verdana;font-size:8pt;text-decoration:underline;font-weight:bold
}
</style>

Men jeg ser ingen steder i koden, hvor den skulle prøve på at understrege teksten ved hover?
Avatar billede olebole Juniormester
04. april 2008 - 19:52 #5
njaahhh ... w13 >> De styles, der lægges inline i tagget, vil overrule de styles, der sættes i stylesheet'et. Derfor skal alle styles slettes i a-taggene og i stedet bør der skrives:

<style type="text/css">
a, a:visited {
    text-decoration: none;
}
a:hover {
    color: #00f;
    font-family: verdana, sans-serif;
    font-size: 8px;
    text-decoration: underline;
    font-weight: bold;
}
</style>

Læg også mærke til, jeg har sat en ekstra, generisk font - og at jeg har ændret 'pt' til 'px', som er PC-skærmens modul  ;o)
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
04. april 2008 - 21:49 #6
Det ser lidt for kompliceret ud for mig; det tør jeg ikke binde ad med, jeg kender ikke ret meget til HTML, så derfor. Men tak for jeres indlæg, jeg kan se der er noget at sætte mig ind i.
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
19. april 2008 - 12:18 #7
Spørgsmålet er udgået