Avatar billede ipbirk Nybegynder
03. april 2008 - 20:56 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Sort hvid billede

Hej
Jeg har et logo i farver som jeg meget gerne skulle have lavet om til ren sort hvid uden gråtoner, kanterne på logoet skal være meget skarpe, er der nogen der ved hvordan man gør det bedst, jeg har Photo shop 7.0 dk adobe illustrator og Photo Filtre til rådighed, men jeg forstår ikke rigti at bruge programmerne.
Kan i hjælpe
Avatar billede nemlig Professor
03. april 2008 - 21:16 #1
Et forslag, som måske virker:
1. Save for web
2. Vælg GIF og sæt colors til 2
3. Du kan i farvetabellen dobbeltklikke på de 2 farver og evt. ændre dem.

Om det giver skarpe kanter, ved jeg ikke.
Det er måske et forsøg værd.
Avatar billede nemlig Professor
03. april 2008 - 21:16 #2
Forslaget kan afprøves i Photoshop.
Avatar billede ipbirk Nybegynder
03. april 2008 - 22:14 #3
Hej igen "nemli"
Det lykkedes ikke, jeg har nemlig kun 3 farver i mit logo, rød, sort, og hvid
Har du andre foreslag?
Avatar billede nemlig Professor
03. april 2008 - 22:22 #4
Prøv at sende den til nemlig10@hotmail.com
Så skal jeg lige prøve.
Avatar billede passiflora Juniormester
03. april 2008 - 22:43 #5
Prøv i photoshop ...

Tilstand gråtoner & igen tilstand bitmap ... i to step.

Når du konverterer til bitmap er der forskellige metoder ... prøv dig lidt frem med hvad du synes bedst om ...
Avatar billede ipbirk Nybegynder
03. april 2008 - 23:18 #6
Hej
Når du skriver tilstand, hvad mener du så?? er det i værktøjsbjælken?
Avatar billede passiflora Juniormester
03. april 2008 - 23:59 #7
Ubs ... ja den ligger under billed ...
Avatar billede hcma Novice
04. april 2008 - 10:06 #8
eller:
Åbn dit billede i PS -> Image -> Mode -> Indexed color -> Mode -> Greyscale -> Image Adjustments -> Levels og leg med højre og venstre skyder
Avatar billede ipbirk Nybegynder
04. april 2008 - 10:18 #9
Hej
Jeg har den danske ver.PS kan du beskrive den Danske??
Avatar billede hcma Novice
04. april 2008 - 10:31 #10
skal prøve
Billede -> Tilstand -> Indekserede farver -> Tilstand -> Gråskala -> Justeringer -> Niveau eller noget lignende (prøv at trykke Ctrl + L) så kommer den frem
Avatar billede passiflora Juniormester
04. april 2008 - 10:38 #11
Prøv evt at hente filen spejderi.dk/sh.jpg

Først til gråtoner ... derefter til bitmap ...
Avatar billede ipbirk Nybegynder
04. april 2008 - 11:21 #12
Hej Passiflora

Det ser fint ud, nu mangler jeg bare at få de takkede kanter gjort skarpe , hvordan gør jeg det`??
Avatar billede hcma Novice
04. april 2008 - 12:15 #13
takkede kanter gjort skarpe:  hvis det kun er en simpel" stregtegning som logoer tit er, var det måske en ide at lave det om til vektorgrafik; men det kræver altså et program som kan gøre det.
Avatar billede passiflora Juniormester
04. april 2008 - 12:43 #14
Ofte ja bliver bliver de noget kantede. Da du konverterede til bitmap var der nogle forskellige muligheder, har du prøvet nogen af dem ...

hcma har helt ret i at det vil være ideelt at ombygge til vektorgrafik ... hvilket vil kunne give dig helt skarpe kanter ...

Måske Illustrator kan hjælpe dig.
Avatar billede nemlig Professor
04. april 2008 - 12:57 #15
Som nævnt pr. email findes der nogle programmer, som kan konvertere bitmap til vektor.
Spørgsmålene har tidligere været oppe her på Eksperten, og ud over det allerede sendte, kan du også få lidt inspiration her:

http://www.eksperten.dk/spm/448220

Men det nemmeste vil jo være, hvis du allerede har logoet liggende i vector-grafik.
Avatar billede ipbirk Nybegynder
05. april 2008 - 12:06 #16
Hej
Hvordan giver man point? skal jeg markerer nogens nacn eller ???
Avatar billede hcma Novice
05. april 2008 - 12:33 #17
for at kunne give point, skal der være et svar.
er der ingen svar, beder du den/dem du synes skal have point om at komme med et.
Når svaret/svarene er afgivet, hopper du helt ned i bunden til venstre -> marker navn/navne dernede og trykker så på accepter-knappen
Avatar billede ipbirk Nybegynder
09. april 2008 - 11:00 #18
Nemlig afgiv venligst et svar,er dette den rigtige måde at gøre det på?
Avatar billede nemlig Professor
09. april 2008 - 11:11 #19
Nej - du skal bare skrive en kommentar, hvor du skriver, hvem du synes, der skal have point. Så er det os, der sender et svar.
Når vi har sendt et svar, vil du have mulighed for at markere dem, som du vil give point.
Disse bemærkninger er en kommentar, da jeg har markeret feltet "Kommentar".
Og lige efter sender jeg et svar, så du kan se forskellen.
Men da du selv har sendt et svar, vil du også kunne give dig selv pointene eller fordele dem ved at markere flere. Jeg samler ikke point, så du kan bare prøve.
Avatar billede nemlig Professor
09. april 2008 - 11:11 #20
Hermed et svar.
Avatar billede passiflora Juniormester
09. april 2008 - 11:21 #21
Du giver bare en kommentar ... og dem der har været med i den brugbare løsning giver et svar ...

Herefter markerer du dem der skal have del i point'ne ...