Avatar billede tgaard Nybegynder
03. april 2008 - 15:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Pris oplyses på bestillingsside efter valg af ydelser

Vi har en bestillingsside

http://www.slotssalen.dk/bestilling2.htm

Når man har været bestillingen igennem, skal den kunne vise prisen for de enkelte ydelser for sig og den samlede pris på ydelserne. Der er moms på alle ydelser på nær selve lejen.

Foreløbig bliver resultaterne - uden pris - sendt videre til en asp-fil, som indeholder følgende kode:

<%
    Set JMail          = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
    JMail.ServerAddress = "smtp.slotssalen.dk"
    JMail.Sender        = "admin@slotssalen.dk"
    JMail.Subject      = "LEJEKONTRAKT - leje af SlotsSalen"
    JMail.AddRecipient Request.Form("Email")
    JMail.AddRecipient "slotssalen@slotssalen.dk"

    JMail.Priority      = "3"
    JMail.AddHeader    "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

    ' Her starter selve email-en

    VAR = VAR & "" & vbCrLf
    VAR = VAR & "Udlejer:      Frank Arenstorff - Langhedevej 28 - Tinghøj - 6800 Varde - Tlf. 75261223" & vbCrLf & vbCrLf
    VAR = VAR & "Lejer:"
    VAR = VAR & "        " & Request.Form("Navn")
    VAR = VAR & " - " & Request.Form("Adresse")
    VAR = VAR & " - " & Request.Form("Postnr_og_by")
    VAR = VAR & " - Tlf. " & Request.Form("Telefon")
    VAR = VAR & " - E-mail  " & Request.Form("Email") & vbCrLf & vbCrLf
    VAR = VAR & "Det lejede:  SlotsSalen - Slotsgade 9 - 6800 Varde" & vbCrLf & vbCrLf
    VAR = VAR & "                  Lejemålet består af entré, 3 sale, anretterkøkken med bl.a. gaskomfur," & vbCrLf
    VAR = VAR & "                  opvaskemaskine, køleskab, kaffemaskine samt toilet i kælderen" & vbCrLf & vbCrLf
    VAR = VAR & "                  - Der forefindes service til 100 personer. Lejer sørger selv for duge og servitter" & vbCrLf
    VAR = VAR & "                  - Terassen og haven må benyttes" & vbCrLf
    VAR = VAR & "                  - Der er mulighed for parkering fra Å-siden" & vbCrLf & vbCrLf
    VAR = VAR & "Lejedato:    " & Request.Form("Dag")
    VAR = VAR & ", den " & Request.Form("Dato")
    VAR = VAR & ". " & Request.Form("Maaned")
    VAR = VAR & " " & Request.Form("Aar") & vbCrLf & vbCrLf
    VAR = VAR & "Arrangement: " & Request.Form("Arrangement") & vbCrLf
    VAR = VAR & "Arrangementet starter: " & Request.Form("Start") & vbCrLf
    VAR = VAR & "Ca. antal personer: " & Request.Form("Antal_personer") & vbCrLf
    VAR = VAR & "Antal firkantede borde: " & Request.Form("Firkantede_borde") & vbCrLf
    VAR = VAR & "Antal runde borde: " & Request.Form("Runde_borde") & vbCrLf
    VAR = VAR & "Borde til buffet: " & Request.Form("Buffetbord") & vbCrLf
    VAR = VAR & "Gavebord: " & Request.Form("Gavebord") & vbCrLf
    VAR = VAR & "Bordopstilling: " & Request.Form("Bordopstilling") & vbCrLf
    VAR = VAR & "Rengøring: " & Request.Form("Rengoring") & vbCrLf
    VAR = VAR & "Rød løber: " & Request.Form("Rod_lober") & vbCrLf
    VAR = VAR & "Pavillontelt: " & Request.Form("Pavillontelt") & vbCrLf
    VAR = VAR & "Fadølsanlæg: " & Request.Form("Fadolsanlæg") & vbCrLf
    VAR = VAR & "Softicemaskine: " & Request.Form("Softicemaskine") & vbCrLf
    VAR = VAR & "Yderligere kommentarer: " & Request.Form("Kommentarer") & vbCrLf

    JMail.Body = VAR

    ' Her slutter selve email-en

    JMail.Execute

    Set JMail = Nothing
    Response.Write "Emailen er sendt!"
%>

Hvordan klarer jeg lige det med priserne?
Avatar billede tgaard Nybegynder
04. april 2008 - 09:54 #1
Her er vore priser:

Ydelse                          2008    2009    2010

Leje pr. dag (mandag-torsdag)  2.650  2.800  2.950
Leje pr. dag (fredag-søndag)  3.200  3.350  3.500
Rengøring                      1.000  1.100  1.150
Rød løber                        250    275    300
Pavillontelt                  1.900  2.000  2.250
Softicemaskine                1.000  1.100  1.200
Fadølsanlæg                      275    300    325

Kan det være noget med, at der skal laves en indkøbskurv, som skal udskrives på asp-siden?
Avatar billede tgaard Nybegynder
24. november 2008 - 09:59 #2
Lukker spørgsmålet igen