Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
02. april 2008 - 22:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kundekartotek, hvilken database

Jeg står foran at skulle lave et kundekartotek i en database, og jeg er temmelig newbie indenfor databaser.

I starten ønsker jeg en nærmest "excel agtig tilgang" til databasen. Databasen skal i første omgang kun bruges på en computer og skal blot fungere som et opslagsværk. Det skal være nemt at redigere i den osv.
Senere hen (fremtidsplaner) skal databasen placeres på en server, hvor et java program skal tilgå den.

Jeg overvejer derfor at starte med blot at bygge og bruge databasen i Openoffice.org Base, da det virker simpelt at oprette og redigere databaser i dette program, og det er desuden freeware :-).

Men når jeg om ½-1år laver java programmet som skal tilgå databasen, så ville jeg ønske at databasen var mysql. Kan jeg til den tid simpelt konvertere min odb fil til en mysql database?

Irettesæt mig gerne hvis jeg roder lidt rundt i begreberne, jeg er som sagt newbie og suger al den viden til mig jeg kan :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2008 - 01:45 #1
Det bør ikke være så svært at konvertere fra OOo Base til MySQL. Du skal have data ud af
den ene og ind i den anden. Har man lidt IT snilde så er der masser af måder at gøre det
på.

Alternativt kan du også tilgå din OOo Base fra Java. OOo Base er en database GUI som
bygger oven på HSQLDB databasen. HSQLDB er skrevet i Java og er relativt udbredt
som embedded database i Java applikationer.
Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
03. april 2008 - 10:32 #2
Tak for svaret Arne.

Meget konkret og præcist, super :-)

Smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2008 - 15:11 #3
svar