Avatar billede jhp-kbh Nybegynder
02. april 2008 - 18:50 Der er 2 kommentarer

sætte session i bean?

er det muligt at sætte en session i en bean som skal indeholde et hashtable object?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2008 - 19:07 #1
Vil du i en bean fiske hente session objektet og gemme en Hashtable i det ?
Avatar billede jhp-kbh Nybegynder
02. april 2008 - 19:36 #2
øhm.. sådan som jeg havde tænkt det opbygget var sådan her: en form fra html bliver sendt til en jsp. i jspen bliver inputtet af formen valideret, inde i validerings metoden bliver der skrevet fejl"koder" til et hashtable. Når inputtet af formen er blevet valideret sendes det videre til en servlet som skriver til en database(hvis inputtet ikke findes iforvejen). Hvis inputtet findes bliver man redirected til en "retry.jsp" som udfylder formen med korrekte indtastninger og ved fejlindtastninger skrives en fejlmeddelelse ved siden af...

det er så mit spørgsmål om man kan sende fejlmeddelelserne og de korrekte indtastninger videre til "retry.jsp"en?

jeg har hentet inspiration herfra: http://www.javaworld.com/javaworld/jw-03-2000/jw-0331-ssj-forms.html

//The method validates the requestet input
    public boolean validate(User u) {

        boolean allOk = true;
        if (u.getFirstName().equals("")) {
            errors.put("firstName","Please enter your first name");
            firstName="";
            allOk=false;
            }
          og lidt flere sætninger...}

          session.setAttribute("errors", errors);
          return allOk;

det er her tilsidst efter at alle indtastninger er blevet valideret om man kan samle fejlmeddelelserne og korrekte indtastninger i en session eller lign, der let kan hentes fra en jsp side