Avatar billede torotune Nybegynder
02. april 2008 - 18:04 Der er 1 løsning

GridView sorting og paging

Hej,

Jeg har lidt problemer med at få sorting og paging til at fungere når jeg binder GridView fra codebehind.

Hvis jeg bare opretter et ObjectDataSource på aspx-siden og vælger at gridview1's datasource skal være det, så vil det godt fungere.

Men hvis jeg fra codebehind siger f.eks.

  GridView1.DataSource = ODSGetAllUsers()
  GridView1.DataBind()

Så fungerer sorting og paging ikke.
På samme måde som hvis jeg binder ved at tilgå en TableAdapter i mit dataset (.xsd) udenom ObjectDataSource.

  Dim dt As New UserDataTableAdapter
  GridView1.DataSource = dt.GetAllUsers()
  GridView1.DataBind()

Hvorledes kan det være at der er forskel, og hvordan kan jeg få det til at virke uden at skulle skrive custom code for paging og sorting?

Mvh.
Avatar billede torotune Nybegynder
07. april 2008 - 21:10 #1
Luks.