Avatar billede carsten_b Nybegynder
02. april 2008 - 17:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Copy, paste fra TEdit?

Hvordan får man tekst fra sin TEdit kopieret, og så sat ind i f. eks. notepad? helst via copy/paste.
Avatar billede nca Juniormester
02. april 2008 - 17:18 #1
Du kan lægge den på klippebordet fra Delphi, så den ligger parat til Indsæt i Notepad.
Hvis det er godt nok.

procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject) ;
begin
  //the following line will select
  //ALL the text in the edit control
  {Edit1.SelectAll;}

  Edit1.CopyToClipboard;
end;

Se evt. på http://delphi.about.com/od/vclusing/a/tclipboard.htm
Avatar billede carsten_b Nybegynder
02. april 2008 - 18:07 #2
forstår ikke helt det med "klippebordet"?
Avatar billede hrc Mester
03. april 2008 - 06:55 #3
Når nu du bare skal kopiere tekst kan det ikke være meget mere simpelt. Du skal lige huske at vælge en klump tekst før du sender til klippebordet. Prøv eventuelt at kigge det link nca har vedlagt.

(Hvis den danske oversættelse af "clip board" volder dig problemer, så har du et problem ;-))
Avatar billede carsten_b Nybegynder
04. april 2008 - 15:03 #4
nca, smid et svar så du kan få point.
Avatar billede carsten_b Nybegynder
04. april 2008 - 15:11 #5
kan man bruge samme kode til bare at copy til det der nu lige er åben? F. Eks til Msn messenger hvis jeg har den åben i baggrunden, eller sådan den er minimeret på taskbaren?
Avatar billede carsten_b Nybegynder
04. april 2008 - 15:18 #6
Sorry, har fundet ud af hvad det gør, mig der misforstod, hvad der stod^^ men bare smid svar sådan vi kan få lukket den her tråd.
Avatar billede nca Juniormester
04. april 2008 - 18:42 #7
Hvis du kan bruge det, så er her et svar