Avatar billede poulerikholm Nybegynder
02. april 2008 - 15:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

få vist date som en tekst string?

Jeg sidder i øjeblikket i et projekt hvor at en database som vi tilkobles med applikationen under udvikling. Her skal systemet se på en tidsperiode for nogle produkter i databasen hvor at kun året fra start perioden og året for slut perioden for produkterne er intresante. Det skal nævnes at Det label som viser denne periode er databinded til databasen så for at håndtere det ønskede reslutat skal meget af databehandlingen ske i SQL queryen.
Det ønskede er at et produkt som kørte i perioden 1997 til 2002 skal have vist perioden som "1997-2002" mens at et produkt som stadigvæk køre med start periode i f.eks. 2001 skal vises som "2001- " Vores problem er at sidste eksempel i stedet for førnævnte i stedet bliver vist som "2001-0".
SQL Queryen som bliver brugt til at hente data'erne fra databasen ser sådanne ud (xxxx) står for data som jeg ikke i sig selv er direkte nøvendige at kende navende på:

SELECT    CAST(FraAar AS nvarchar(5)) + ' - ' + CAST(IsNull(TilAar,'') AS nvarchar(5)) AS Aar
FROM xxxx
WHERE    (xxxx= @xxxx)AND (xxxx = @xxxx)

Hvad mangler jeg for at få det ønskede reslutat?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
02. april 2008 - 15:08 #1
prøv at  kigge på DATE_FORMAT og YEAR funktionerne ;)
Avatar billede poulerikholm Nybegynder
02. april 2008 - 15:32 #2
Jeg kunne ikke lige få det til at virke.
Jeg glemte nok at sige at "TilAar" er i de tilfælde hvor at et projekt ikke er færdigt har værdien null og at det er denne værdi som skal ignorere og derved undlade at skrive noget så som at "FraAar" har værdien 2001 og "TilAar" har værdien null så skal der kun skrives "2100- ".
Hvis det du foreslår virker til dette kan du så evt. vise et eksempel