Avatar billede thomasmyg Nybegynder
02. april 2008 - 14:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

asp:literal og marquee

Prøver lige og og få en marquee til og virker i asp.net, men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg skal opbygge html i min master.cs
Avatar billede mikalj Nybegynder
03. april 2008 - 14:18 #1
Literal lit = new Literal();
lit.text = "<marquee behavior="alternate">This text will bounce from left to right</marquee>"

dincontrol.Controls.add(lit);

Er det noget i den stil du mener?
Noget helt andet.
Marquee er ikke et standard tag, og vil ikke virke i alle browsers.
Jeg tror den eneste måde at opnå noget lignende som følger standarder, vil være at gøre det med javascript
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
05. april 2008 - 23:39 #2
jeg har læst mig til at man skal/kan bruge codebehind til at løse det og jeg har lavet denne her .cs fil men det funger overhoved ikke.

>> Min MasterPage.master.cs START<<

using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public class myMarquee
{
    private static string connStr = ConfigurationManager.ConnectionStrings["testConnectionString1"].ConnectionString;

    public myMarquee()
    {
    }

    /// <summary>
    /// Står for at åben en forbindlse til SQL databasen.
    /// </summary>
    /// <returns>SqlConnection</returns>
    public static SqlConnection getConnection()
    {
        SqlConnection connection = new SqlConnection(connStr);
        connection.Open();
        return connection;
    }

string sql = "SELECT * FROM news ORDER BY Id DESC";
SqlConnection connection = myMarquee.getConnection( );
SqlCommand command = new SqlCommand( sql, connection );

SqlDataReader objDataReader = command.ExecuteReader( );

while ( objDataReader.Read( ) )
{
    myMarquee.Text=MarqueeIndhold;
    string MarqueeIndhold = "tekst"

}

>> Min MasterPage.master.cs SLUT <<
men når jeg så køre mit site får jeg denne her fejl

Compilation Error
Description: An error occurred during the compilation of a resource required to service this request. Please review the following specific error details and modify your source code appropriately.

Compiler Error Message: CS0116: A namespace does not directly contain members such as fields or methods

Source Error:

Line 30: }
Line 31:
Line 32: string sql = "SELECT * FROM news ORDER BY Id DESC";
Line 33: SqlConnection connection = myMarquee.getConnection( );
Line 34: SqlCommand command = new SqlCommand( sql, connection );

Source File: c:\Inetpub\hilsoe.dk\hilsoetest3\MasterPage.master.cs    Line: 32

Ved ikke om det er nok til at der er nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
28. september 2008 - 21:27 #3
jeg har lavet det her kode i min master.cs

public partial class MasterPage : System.Web.UI.MasterPage
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        myMarquee.Text = GetMarqueeText();
    }

    private string GetMarqueeText()
    {
        string connStr = ConfigurationManager.ConnectionStrings["testConnectionString1"].ConnectionString;
        string strSQL = "SELECT * FROM news ORDER BY Id DESC";
        try
        {
            using (SqlConnection connection = new SqlConnection(connStr))
            {
                using (SqlCommand command = new SqlCommand(strSQL, connection))
                {
                    connection.Open();
                    using (SqlDataReader reader = command.ExecuteReader())
                    {
                        while (reader.Read())
                        {
                            myMarquee.Text += "<p class='news' style='margin: 0px 5px 0px 5px;'><b>" + reader["oprettet"].ToString() + "</b><br /><u>" + reader["overskrift"].ToString() + "</u><br /><br />" + reader["emne"].ToString() + "<br /></p><hr style='border-style: dotted; color: #b4d6ed; width: 52px;' />";

                        }

        catch (Exception ex)
        {

        }

        return myMarquee.Text;
    }