Avatar billede sanne Nybegynder
02. april 2008 - 11:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Response.Redirect virker ikke

Det her er altså mystisk:

Jeg har en side hvor man dels kan uploade billeder og dels kan slette billeder. Når én af disse to funktioner er udført skal siden redirectes med de rette parametre.

Det virker når jeg har slettet en fil, men ikke når jeg har uploadet en fil.

Koden ser sådan ud:

if action = "uploadValgt" then
    Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
    Upload.ProgressID = Request.QueryString("PID")

    Upload.OverwriteFiles = False
    On Error Resume Next

    Upload.SetMaxSize 20000000
    sti="filer\ejendomme\" & Request("id")
    Count = Upload.Save(Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH")&sti)

    If Err <> 0 Then
        response.write ("Der er sket en fejl, læs herunder: <br><br>")
        response.write ("<font color='red'>"&Err.Description&"</font>")
        response.end
    else
      response.write("Filen er blevet uploadet!")
      Set File = Upload.Files(1)
    end if
    response.redirect("billeddatabase.asp?id="&Request("id"))
end if

if action = "slet" then

    valg = request.QueryString("valg")
    set fo = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

    fo.Deletefile Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH")&"\filer\ejendomme\"& Request("id")&"\"& valg

    Response.redirect("billeddatabase.asp?id="&Request("id"))
end if
Avatar billede sanne Nybegynder
02. april 2008 - 11:31 #1
Den skriver sætningen: "Filen er blevet uploadet", men så sker der ikke mere. Den kommer ikke ned til redirect
Avatar billede w13 Novice
02. april 2008 - 11:31 #2
Ryk response.redirect linjen lidt op i koden, indtil den bliver udført. Når den bliver udført ved du, hvor koden går i stå.
Avatar billede w13 Novice
02. april 2008 - 11:32 #3
Hvorfor har du også linjen:
      Set File = Upload.Files(1)
når du ikke skal bruge det?
Avatar billede sanne Nybegynder
02. april 2008 - 12:02 #4
Nu har jeg sat den op så den står før udskrivningen:

      response.redirect("billeddatabase.asp?id="&Request("id"))
      response.write("Filen er blevet uploadet!")

Men den skriver stadig bare "Filen er blevet uploadet", og ignorerer tilsyneladende redirecten
Avatar billede sanne Nybegynder
02. april 2008 - 13:13 #5
Nå, nu har jeg fået den til at virke ved at omdøbe mit id - der må have været et eller andet der konfliktede der :-)
Avatar billede w13 Novice
02. april 2008 - 13:22 #6
Så opret du bare et svar og accepter det, så lukkes spørgsmålet her.

I øvrigt arbejder din side hurtigere, hvis du skriver Request.Querystring("id") i stedet for genvejen Request("id")
Avatar billede sanne Nybegynder
02. april 2008 - 13:39 #7
ok - tak for tippet