Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
01. april 2008 - 22:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

For Each loop og Arraylist problem

Hej.. Jeg prøver at samle mappe og undermappe-navne i en arrayliste, ved hjælp af en For Each loop, men får et fejl ved "next"..

____________________

        Dim dirs As Array
        Dim totaldirs As New ArrayList

Her er min array og arrayliste, "dirs" skal fungere som midlertidige liste med mappenave, som den så lægger over i arraylisten..

        dirs = New IO.DirectoryInfo(Environment.GetFolderPath(Environment.SpecialFolder.Desktop)).GetDirectories
totaldirs.AddRange(dirs)

Her henter jeg navnene fra alle mapperne på skrivebordet, og lægger dem i arraylisten..

        Dim iodir As IO.DirectoryInfo

        For Each iodir In totaldirs
            dirs = New IO.DirectoryInfo(iodir.FullName).GetDirectories
            totaldirs.AddRange(dirs)
        Next

Undlader lige at forklarer dette, da det nok bare vil forvirre :-P
Fejlen opstår ved "Next" og er:
"Collection was modified; enumeration operation may not execute."

Ellers virker det som godt nok, og totaldirs-arraylisten får en liste med mappenavne og første niveau af undermapper, men så heller ikke mere..

Håber det er nogenlunde forståeligt..
Jan Philip..
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
01. april 2008 - 22:31 #1
Hov.. jeg skriver at jeg henter navnene fra mapperne på desktop og lægger dem i arraylisten.. Det er jo bare den almindelige array..
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2008 - 22:38 #2
For Each iodir In totaldirs

->

For Each iodir In dirs
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2008 - 22:43 #3
du henter fra dirs og gemmer i totaldirs
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
01. april 2008 - 22:52 #4
Argh.. Jamen fuldstændig rigtigt.. :)
Dig kan man sku regne med Arne :D

Nu giver det jo mening med Collection was modified.. jeg kan bare lære at læse ^^
Tusind tak.. point til dig :)!
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2008 - 22:54 #5
saa smider jeg et svar