Avatar billede rasmuslh Nybegynder
01. april 2008 - 21:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Undgå reload af iframe

Hej

Jeg har en asp side der indeholder en hidden iframe. Iframen styrer noget bagvedliggende logik. Jeg vil gerne undgå at Iframen reloadeds når brugeren trykker f5.

Kan man sætte en property på iframen så den ikke loades ved andre tilfælde end når siden kaldes indledende.

På forhånd tak
Rasmus
Avatar billede softspot Forsker
01. april 2008 - 22:09 #1
Det tvivler jeg stærkt på at du kan, da en iframe er en del af den side som reloades når du trykker F5 (og derfor bør iframen også reloade).
Avatar billede olebole Juniormester
02. april 2008 - 00:05 #2
<ole>

Når din asp er færdig i iframe-dokumentet, skifter du til en tom side:

<%
' En masse VBS her, der opdaterer DB, m.m.
%>
<html>
<script type="text/JavaScript">
location.replace("about:blank");
</script>
</html>

/mvh
</bole>
Avatar billede softspot Forsker
03. april 2008 - 12:56 #3
Aaah, på den lumske måde - jeg havde opfattet at iframen ikke måtte forsvinde og genindlæses, men olebole's måde at anskue tingene på, giver da et snert af mening ;-)
Avatar billede w13 Novice
03. april 2008 - 13:01 #4
Det kunne vel også løses ved helt at fjerne IFramet fra hoveddokumentet:

<%'En masse VBS her, der opdaterer DB, m.m.%>
<html>
<script type="text/javascript">
parent.getElementById("iframe-id").parentNode.removeChild(parent.getElementById("iframe-id"));
</script>
</html>
Avatar billede rasmuslh Nybegynder
03. april 2008 - 13:36 #5
Tak for svar alle sammen. Olebole smider du et svar så du kan få point.
Avatar billede olebole Juniormester
03. april 2008 - 23:50 #6
Et svar  :)
Avatar billede olebole Juniormester
04. april 2008 - 14:30 #7
Tak for points  :)