Avatar billede n0bi Nybegynder
18. juni 2001 - 19:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

News System

Jeg skal have en til at lave et nyheds system... du skal IKKE lave dokumentet hvor den viser news, men derimod bare hvordan man poster dem....

Der skal være 3 felter:
En box med opretterens navn
En box med opretterens email
og
En Box med news i...

Den skal derud over poste tiden i databasen

2 MEGET vigtige ting, er:
Ét: Når brugeren laver linieskift SKAL det også komme når det vises... (Er det noget man skal skrive når det skal vises)

Ándet: Når brugeren skriver url\'s og email skal det vises som link når det vises!!

Hvis en af de 2 punkter ovenover skal ordnes når det vises fra database, så bedes du også lave det...

Databasen hedder settings og tabellen hedder news
Databasen skal sendes til hc@net-magic.dk

MVH
Hans Christian Strikert
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2001 - 19:31 #1
$$$$$
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. juni 2001 - 19:33 #2
der findes et system næsten som du beskriver det på www.tsp.dk
Avatar billede nuki Nybegynder
18. juni 2001 - 19:36 #3
Brugeren plexx har et som han giver væk for point

han har oprettet et såørgsmål hvor du kan skrive havd du vil give
Avatar billede n0bi Nybegynder
18. juni 2001 - 19:56 #4
Okay så har jeg selv hjulpet lidt til!!

<HTML>
<HEAD>
<META NAME=\"GENERATOR\" Content=\"Microsoft Visual Studio 6.0\">
</HEAD>
<BODY>

<form method=get action=\"test.asp?mode=AddNew\" id=form name=form>

<font><STRONG><font face=arial size=3>Name</font></STRONG></font>
<br>
<INPUT id=name name=name size=\"25\">
<br>
<font><strong><font face=arial size=3>E-mail</font></strong></font>
<br>
<INPUT id=email name=email size=\"25\">
<br>
<font><strong><font face=arial size=3>News</font></strong></font>
<br>
<textarea id=news name=news size=\"25\"></textarea>
<br>

<P><INPUT type=\"submit\" value=\"Submit\" id=submit1 name=submit1></P>
<input type=\"hidden\" value=AddNew name=mode id=mode></form>

<%
if request(\"mode\") = \"AddNew\" then
%>

    <%
    Set DataConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};uid=admin; \"
    DSN = dsn & \"DBQ=\" & server.mappath(\"settings.mdb\")

    DataConn.Open DSN

    Set Record = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
    Record.open \"Select * From [news] Order by id\", DataConn, 1, 3

    Record.AddNew
        Record.Fields(\"name\") = Request(\"name\")
        Record.Fields(\"email\") = Request(\"email\")
        Record.Fields(\"news\") = Request(\"news\")
        Record.Fields(\"user_ip\") = Request(\"REMOTE_ADDR\")
    Record.Update

    Record.Close
    set Record = nothing
    Dataconn.Close

    Response.Redirect(\"test.asp\")
    %>

<%
end if
%>

</BODY>
</HTML>

Men der mangler stadig det med siden og linieskift... det med url\'ene er lige meget
Avatar billede webhamster Nybegynder
18. juni 2001 - 19:57 #5
nl2br = autolinje skift

i php er det:

$besked = nl2br($besked);

Avatar billede n0bi Nybegynder
18. juni 2001 - 19:57 #6
det er jo ikke php
Avatar billede orca Nybegynder
18. juni 2001 - 20:21 #7
Her er en kode som burde virker. Denne dato som lægges i er med PM/AM - sig til hvis du vil have det ændret.

Når du viser news skal du have denne kode i dit news felts content

Mvh www.fotx.net/orca

<% Response.write replace(rs(\"news\"), vbcrlf, \"<br>\") %>

Dette erstatter alle mellemrum med <br> så det vises korrekt. Hvis du har nogen spørgssmål så sig endelig til.

<HTML>
<HEAD>
<META NAME=\"GENERATOR\" Content=\"Microsoft Visual Studio 6.0\">
</HEAD>
<BODY>
<form method=get action=\"test.asp?mode=AddNew\" id=form name=form>
<font><STRONG><font face=arial size=3>Name</font></STRONG></font>
<br>
<INPUT id=name name=name size=\"25\">
<br>
<font><strong><font face=arial size=3>E-mail</font></strong></font>
<br>
<INPUT id=email name=email size=\"25\">
<br>
<font><strong><font face=arial size=3>News</font></strong></font>
<br>
<textarea id=news name=news size=\"25\"></textarea>
<br>
<P><INPUT type=\"submit\" value=\"Submit\" id=submit1 name=submit1></P>
<input type=\"hidden\" value=AddNew name=mode id=mode></form>
<%
if request(\"mode\") = \"AddNew\" then
%>
    <%
strDate = month(date()) & \"/\" & day(date()) & \"/\" & year(date()) & \" - \" & hour(time()) & \":\" & minute(time()) & \" \" & funcGetPM(time())

                              function funcGetPM(myTime)

                              dim  timetemp
                              timetemp = Cdate(\"12:00:01 PM\")
                                if mytime > timetemp then
                              funcGetPM = \"pm\"
                              else
                              funcGetPM = \"am\"
                              end if

end function

    Set DataConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};uid=admin; \"
    DSN = dsn & \"DBQ=\" & server.mappath(\"settings.mdb\")
    DataConn.Open DSN
    Set Record = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
    Record.open \"Select * From [news] Order by id\", DataConn, 1, 3
    Record.AddNew
        Record.Fields(\"name\") = Request(\"name\")
        Record.Fields(\"email\") = Request(\"email\")
        Record.Fields(\"news\") = Request(\"news\")
        Record.Fields(\"tidpostet\") = strDate \'----tiden news\'en er lavet----
        Record.Fields(\"user_ip\") = Request(\"REMOTE_ADDR\")
    Record.Update
    Record.Close
    set Record = nothing
    Dataconn.Close
    Response.Redirect(\"test.asp\")
    %>
<%
end if
%>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede -mascot- Nybegynder
18. juni 2001 - 20:46 #8
jeg har lavet det og sendt det til din mail!!!