Avatar billede oversjanten Nybegynder
01. april 2008 - 17:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Textarea giver MySQL fejl ved UPDATE

I en form har jeg følgende :

  <input type="text" name="profileheader" size="71" /><br />
  <hr />
  Beskrivelse *<br />
  <textarea id="profiletext" cols="53" rows="15" name="profiletext" onkeyup="this.form.sizebox.value=this.value.length; this.form.sizeboxw.value=words(this.value)"></textarea>
  <br />

Indholdes skal opdate en tabel i en MySQL, MyISAM,

hvilket jeg gør på denne måde:

if(isset($_POST['createOK']))
{
    $headline = $_POST['profileheader'];
    $text = $_POST['profiletext'];

    $text = $text.str_replace("\n","|",$text);

    openDB();
  $sql ="UPDATE user SET `created_flag`='5', `profileheadline`=".$_POST['profileheader'].", `profiletext`=".$text." WHERE `username`='".$user."'";
  mysql_query($sql) or die( "Der opstod en MYSQL fejl: " .mysql_error (). ":" .mysql_errno ());
  mysql_close();
  header("Location: index5.php?msg=12");
  ob_end_flush();

}

Dette resulterer i følgende:

Der opstod en MYSQL fejl: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '2 3 4 5 61 |2 |3 |4 |5 |6 WHERE `username`='oversjanten'' at line 2:1064

Skriver jeg kun een linie(uden linie skift) i text feltet, opdateres databasen, men ved en eller flere linieskift giver den ovenstående fejl.

Jeg har prøvet at str_replace("\n","|",$text) samt nl2br($text), men samme fejl kommer...
Avatar billede coderdk Praktikant
01. april 2008 - 20:33 #1
Prøv med:

$text = "'" . mysql_real_escape_string(str_replace("\n","|",$text)) . "'";

Hvorfor laver du \n om til | ?
Avatar billede oversjanten Nybegynder
01. april 2008 - 21:04 #2
Har lige testet...desværre...
fik følgende:

Warning: mysql_real_escape_string() [function.mysql-real-escape-string]: Access denied for user 'xxxxxxx.xx'@xxxx.xxxxxxx.xx(using password: NO) in /customers/xxxxxxx.xx/xxxxxxx.xx/httpd.www/dc/createuser/index5.php on line 129

Warning: mysql_real_escape_string() [function.mysql-real-escape-string]: A link to the server could not be established in /customers/xxxxxxx.xx/xxxxxxx.xx/httpd.www/dc/createuser/index5.php on line 129
Der opstod en MYSQL fejl: Query was empty:1065

Jeg ved ikke om det gør nogen forskel at website og sql-server er hosted hos one.com?...Har efterhånden haft en værre hyr med dem :-(

Vedr. "|", så var det mest for at se om det gjorde en forskel...og for at have noget at søge på senere...
Avatar billede dkfire Nybegynder
01. april 2008 - 21:07 #3
Du skal lave en forbindelse til mysql først, før du bruger mysql_real_escape_string().
Avatar billede oversjanten Nybegynder
01. april 2008 - 21:23 #4
Der var fejlen *G*...

Havde ikke luret at databasen var lukket *G*...

Tak for hjælpen, læg lige et svar begge 2.
Avatar billede coderdk Praktikant
01. april 2008 - 21:23 #5
yeah ryk den ned under openDB();...
Avatar billede coderdk Praktikant
01. april 2008 - 21:28 #6
:)
Avatar billede dkfire Nybegynder
01. april 2008 - 21:38 #7
Jeg springer over. :-)
Avatar billede oversjanten Nybegynder
01. april 2008 - 21:39 #8
Ok, endnu engang tak for hjælpen