Avatar billede sfsoeren Novice
01. april 2008 - 14:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VB løsning hvor jeg kan hente en PDF fil fra tabel og gemmer den.

Jeg har lavet en Access 2003 (frontend / SQL backend), hvor jeg har en tabel hvor jeg har en del PDF / DOC filer.

Jeg har problemer med at finde en løsning hvor jeg er i stand til at få systemet til at kunne hente en specifik (eg. PDF) fil fra tabellen og gemme den på mit c-drev. (Dvs. det er ikke brugeren, men systemet som automatisk skal gemme filen)

Er det ikke mulig at lave en OpenRecordset, og gemme en fil herfra?
Eks.:
Set Rst = DB.OpenRecordset(TableName, dbOpenSnapshot)
Do While Not Rst.EOF
  If Rst!DocID = 1 Then '(Det er dette dokument jeg ønsker)
    Put Rst!Document, "C:\Eksempel.PDF"
  End if
  Rst.MoveNext
Loop

Mit eksempel skal forstås således, at loop'en løber igennem min tabel til den finder DocID = 1, og her skal den så hente PDF filen fra tabellen og gemme den på C-drevet.

Jeg håber det giver mening.

Mvh
Fog
Avatar billede terry Ekspert
01. april 2008 - 14:46 #1
How have you saved the PDF to the database? Depending on your answer I may be able to help.
Avatar billede sfsoeren Novice
01. april 2008 - 15:46 #2
Hi Terry

The files were saved by dragging the PDF files from the c-drive in to the table.

It is a linked table from SQL, and the field are stored as an "image"-field.

I hope this explains it a bit.
Avatar billede terry Ekspert
01. april 2008 - 17:47 #3
here is a link you may find useful

http://support.microsoft.com/?kbid=103257
Avatar billede sfsoeren Novice
02. april 2008 - 11:53 #4
Thanks Terry

This link was very useful indeed.
Avatar billede terry Ekspert
02. april 2008 - 12:07 #5
thank you too