Avatar billede haolan Nybegynder
01. april 2008 - 12:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af gridview vha. buttonfield

Hej eksperter..

jeg har lavet følgene kode:
    protected void GridView1_RowCommand(object sender, GridViewCommandEventArgs e)
    {
        int index = Convert.ToInt32(e.CommandArgument);

        GridViewRow row = GridView1.Rows[index];
        int userid = Convert.ToInt32(row.Cells[0].Text);
        int rank = 0;

        switch (e.CommandName)
        {
            case "Promote":
                if (rank < 2 && u.Rank >= 2)
                {
                    //DataGateway.updateRank(userid, rank + 1);
                    rank = Convert.ToInt32(row.Cells[4].Text) + 1;
                    row.Cells[4].Text = rank.ToString();

                    if (u.Userid == userid)
                    {
                        u.Rank = rank + 1;
                        Session["userInfo"] = u;
                    }
                    GridView1.UpdateRow(index, false);
                }
                break;

            case "Degrade":
                if (rank > 0 && rank < 2 && u.Rank >= 2)
                {
                    //DataGateway.updateRank(userid, rank - 1);
                    rank = Convert.ToInt32(row.Cells[4].Text) - 1;
                    row.Cells[4].Text = rank.ToString();

                    if (u.Userid == userid)
                    {
                        u.Rank = rank - 1;
                        Session["userInfo"] = u;
                    }
                    GridView1.UpdateRow(index, false);
                }
                break;

            case "Kick":
                if (u.Rank >= rank)
                {
                    DataGateway.kickUser(userid);
                }
                break;
        }

Det er meningen at når jeg fx trykker på promote knappen, så skal den ligge en til brugerens rang, gemme i databasen og opdatere tallet i mit gridview.. Det jeg har lavet nu giver følgene fejl:

Du har angivet, at kommandoen opdater sammenligner alle værdier i SqlDataSource 'SqlDataSource1', men den mappe, der er overført til oldValues, er tom. Overfør en gyldig mappe til opdater, eller angiv tilstanden til OverwriteChanges.

Hvad gør jeg forkert?

er lidt træt af de fordanskede fejlbeskeder :(
Avatar billede jokkejensen Novice
01. april 2008 - 13:15 #1
Offtopic:
hent og installer http://www.google.com/search?hl=en&q=.net+framework+redistributable&btnG=Search (kender ikke lige version)

Sikre det er en engelsk udgave.. Så bliver det nogle mere fornuftige fejlbeskeder..
Avatar billede haolan Nybegynder
01. april 2008 - 13:45 #2
Hmm.. har lige geninstalleret min .net 3.5, men den er stadig dansk :S Kræver det ikke et engelsk windows for at kunne det?
Avatar billede haolan Nybegynder
01. april 2008 - 13:50 #3
ahh.. fik ikke lige fat i redist.. udgaven, prøver da lige igen så.. :)
Avatar billede jokkejensen Novice
01. april 2008 - 13:51 #4
nej.. gå ind i kontrolpanel og afinstaller alt dansk framework... måske der ligger en sprogpakke eller noget..

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
01. april 2008 - 13:51 #5
mht til sprogpakke mener jeg en windows update.. så vis dem også.
Avatar billede haolan Nybegynder
30. september 2008 - 18:39 #6
Fik vidst ikke svar på mit problem i denne tråd, og fik ikke sproghalløjet til at virke..