Avatar billede mettle Nybegynder
18. juni 2001 - 18:45 Der er 10 kommentarer

Mailingsliste

Hvad skal man bruge hvis man vil have et script til at sende mails, tilsendt en bestemt adresse, videre rundt til en gruppe mennesker listet i en database?

Skal man have egen server? Eller kan man bruge hvilken som helst udbyder med f. eks. asp?

Idéen er at min klasse skal kunne skrive sig ind i databasen med navn, adresse osv. så vi kan holde kontakten ved lige og hvis man sendte mail til en bestemt adresse fik alle mailen...
Avatar billede razor Nybegynder
18. juni 2001 - 18:47 #1
http://www.ezmlm.org - Den kan nemt bygges sammen med en database.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. juni 2001 - 18:50 #2
kunne godt lave en i access - asp men gider ik til det for 15.
Avatar billede henrik242 Nybegynder
18. juni 2001 - 19:19 #3
Eller man ku oprette en mailingliste på yahoogroups.com
Avatar billede mettle Nybegynder
18. juni 2001 - 19:36 #4
Jeg gider ikke de offentlige mailingslister - det er derfor jeg gerne ville lave minegen - ergo duer yahoo og ezmlm ikke.

-> No doubt: Du behøver ikke at lave den for mig - men bare skitsere hvordan det laves - hvad skal du have for det?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. juni 2001 - 19:49 #5
Du laver bare en side hvor de kan skrive sig ind med oplysninger og en side hvor den skriver til alle e.mail adresser i databasen.
Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
18. juni 2001 - 19:55 #6
Vi har en mailingliste-server, som opfylder dine behov. Der er hverken tale om ASP, PHP eller noget som helst andet programmeringssprog, men blot en listserver, som er i stand til at automatisere udsendelser af mails. Åbner også muligheden for at lave diskussioner via email, hvilket foregår på den måde, at alle tilmeldte har adgang til at sende til listen.
Kontakt mig evt. på icq nummer 303 75 331, og så kan vi snakke lidt videre der.
Avatar billede mettle Nybegynder
18. juni 2001 - 20:28 #7
Peter:
Som skrevet tidligere... jeg vil gerne have min egen....

No Doubt:
Okay... Så langt havde jeg også tænkt... det springende led er for mig - eksempel:
Jeg sender en mail til mail@x01.dk (tænkt adresse).. og hvad så???
Så skal jeg have mit script/serveren gjort klar over at der er mail på den adresse... hvilke krav stiller det til serveren/mailserveren - og hvordan gør jeg det rent praktisk

Jeg ved ikke om du bare mente at det var smartest at lave en side med et stort felt (som den jeg skriver i nu) og lade f. eks. w3mail (er det det hedder.. kan ikke lige huske det) sende det gennem asp - sql.
I så fald er det ikke helt det jeg gerne ville have... (det understøtter jo ikke formatering og vedhæftede filer)
Avatar billede sv Nybegynder
19. juni 2001 - 16:36 #8
hmm...
Hvis du vil have det, skal du have serveren igang med at tænke lidt.

f.eks.
www.jmail.com tilbyder både pop3 og smtp funktioner til asp.
Dvs. du skal have serveren til reglmæssigt at chekke post på den valgte \"send til alle\" adresse. Når den fanger noget post der, skal den finde email adressen i beskeden, og evt. chekke i en evt. database om det er en person som må afsende til alle eller det er en spammer.

Hvis spammer:
send mail tilbage -> Nej tak
brug jmails smtp funktion
Ellers:
send mail til alle i database
brug jmails smtp funktion

Noget ligende kan laves på en *nix, med de indbyggede funktioner...

Det som kan være et problem, hvis man ikke selv hoster, er det med den reglmæssige checkning af ny post på den valgte \"send-til-alle\" adresse
Du kan evt. prøve at søge på crontab eller ligende som funktionen hedder i Linux/FreeBSD og sikkert også andre *nix\'er, som er en funktion som kan udfører opgaver på faste tilbagevendende tidspunkter...

du kan evt. fange mig på s@vrist.dk eller icq:54807306 hvis der er nogle spg??
Avatar billede no_doubt Nybegynder
19. juni 2001 - 16:46 #9
du kan kontakte mig via icq : 920624248 så skal jeg guide dig, lidt.
Avatar billede mettle Nybegynder
19. juli 2001 - 15:30 #10
SV:
Ja... du har ret - problemet er at jeg ikke selv hoster... Det var egentlig lidt det jeg havde håbet på at få hjælp til her...
Jeg kendte godt JMail i forvejen og har da også taget til takke med en side hvor man kan logge ind og skrive en tekstbesked og sende den... selvom det andet havde være sejere...

ellers tak for hjælpen allesammen - og undskyld den sene reaktion... jeg var lige væk et par dage og så glemte jeg alt om spørgsmålet....