Avatar billede nederbasse Nybegynder
01. april 2008 - 10:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forespørgsel

Jeg har et problem med en forespårgsel som jeg ikke kan løse
I databasen er der to tabeller: tilsyn og postby

----Tilsyn----
id
navn
adr
postnr

---postby---
postnr
bynavn

Forespørgselen ser sådan ud:
tilsynOpl = "SELECT * FROM Tilsyn, PostBy WHERE tid=" & Request("id") & ";"

asp siden viser hver person ud fra id, men alle personer bor åbenbart i
samme by nemlig den sidste by der er i tabellen postby

Hvordan kæder jeg den rigtige person sammen med det rigtige postnummer/by ?
Avatar billede softspot Forsker
01. april 2008 - 10:56 #1
sql = "SELECT * " & _
"FROM tilsyn t  " & _
"INNER JOIN postby p ON p.postnr = t.postnr " & _
"WHERE t.id = " & request("id")
Avatar billede nederbasse Nybegynder
02. april 2008 - 09:30 #2
Der kommer denne fejl: Siden kan ikke vises
HTTP 500,100 - Intern fejl på serveren - ASP-fejl -
Avatar billede softspot Forsker
02. april 2008 - 09:39 #3
Du skal have slået venlige fejlmeddelelser fra i din browser, så det er lettere at tyde hvad der går galt. Så vidt jeg husker skal du i menuen Funktioner / Internetindstillinger under fanen Avanceret fjerne krydset i "Vis meddeleser om uskadelige Http-fejl".

Er du i øvrigt sikker på at request("id") har noget indhold? Hvis ikke vil den med sikkerhed fejle!

Vis gerne hele din kode vedrørende opslaget i databasen.
Avatar billede nederbasse Nybegynder
02. april 2008 - 12:37 #4
Den skal se sådan ud så virkede den
tilsynOpl = "SELECT PostBy.*, Tilsyn.*, Tilsyn.tid FROM PostBy INNER JOIN Tilsyn ON PostBy.postnr = Tilsyn.post WHERE tid=" & Request("id") & ";"
Avatar billede softspot Forsker
02. april 2008 - 12:45 #5
OK.

Jeg synes det ligner den løsning jeg viste dig rigtig meget, så jeg er da lidt forundret over at du dels bare tager point selv og dels ikke viser nogen form for taknemlighed over den hjælp du har fået... men velbekomme da.