Avatar billede grenaa1 Nybegynder
28. marts 2008 - 12:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ikoner på skrivebord åbner med forkert program.

Min søn er kommet til at lave så alle genvejne på skrivebordet åbener med samme program, hvordan laver jeg det om igen når ikke er noget gendanelses tidspunkt.
Avatar billede kalp Novice
28. marts 2008 - 12:29 #1
højreklik, vælge åben med.. vælge program

og vælg det program der skal åbne det fremover
Avatar billede kalp Novice
28. marts 2008 - 12:29 #2
dvs. højreklik på filen.
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
28. marts 2008 - 12:40 #3
Hvis jeg gør det du skriver laver den alle genveje om til at skulle åbnes med det samme program og ikke kun det program som jeg højre kliket på.
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
28. marts 2008 - 12:46 #4
det er jo genveje som ender på samme file navn, så derfor laver det alle om til at skulle åbnes med det samme program, er der ikke en måde hvor på man kan lave det om til standart.
Avatar billede j3ppah Novice
28. marts 2008 - 13:56 #5
Der hvor genvejen linker til... altså den fil som du har lavet en genvej af... det er den fil du skal højreklikke på og gøre som kalp har skrevet...
For ellers laver du filtypen genvej til at åbne med (det program som du nu har valgt)... Højre klik på den oprindelige fil og vælg program og vind af, brug dette program fremover.
Avatar billede j3ppah Novice
28. marts 2008 - 13:58 #6
PS. genveje har forresten filtypen ".lnk"
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
29. marts 2008 - 22:01 #7
ok det prøver jeg lige og vender tilbage.
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
16. maj 2009 - 16:15 #8
Måtte lægge hele maskinen om