Avatar billede vante Nybegynder
27. marts 2008 - 13:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til statistiske udregninger

Hej Eksperten

Jeg har ansvaret for et større online system. I det her online system ligger der en statistik funktion. Data til denne funktion hentes fra flere forskellige tabeller. En af tabellerne indenholder efterhånden så meget data, at statistik delen når at "time" ud inden den kommer med et resultat. Jeg kan ikke gemme midlertidige resultater fordi parameterne ændre sig hele tiden.

Derfor ville jeg gerne spørge jer om hvilket online programmeringsporg der er bedst til at lave mange udregninger. Det gør ikke noget at det tager noget tid før resultat kommer, bare den ikke "timer" ud?

Systemet er bygget op i php med en MySql database.

Mvh
Vante
Avatar billede pidgeot Nybegynder
27. marts 2008 - 14:00 #1
Spørgsmålet er vel om det ikke var nemmest blot at flytte (i hvert fald noget af det) over i SQL-udtrækket... hvad er det du helt præcist beregner?
Avatar billede 3xm Nybegynder
27. marts 2008 - 22:49 #2
du kan udskyde php's timeout med funktion set_time_limit()
http://dk2.php.net/manual/en/function.set-time-limit.php

husk også sætte fornuftige indexes på tabellerne i din database.

=)
Avatar billede vante Nybegynder
22. april 2008 - 01:07 #3
Det med indexene hjælp faktisk meget på det, så jeg siger mange tak hvis du gider smide et svar 3xm så er der nogle point på vej :P
Avatar billede vante Nybegynder
14. maj 2013 - 23:10 #4
Lukket....