Avatar billede martinsorensen Nybegynder
26. marts 2008 - 15:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ingen adgang via URL

Hej eksperten.

Jeg er igang med at lave en lille hjemmeside til mig selv. Jeg er igang med at udvikle en administrator del til hjemmesiden. Mit problem er så at man ikke skal kunne tilgå de sider som har med administrator delen at gøre, uden at være logget ind. Og hvis man alligevel prøver skal man få en fejl meddelelse. Er der en nem måde at løse dette på? Jeg tænkte på at når siden loades skal den tjekke loginstatus i min database, og derefter loade. Er dette en meget dårlig idé? Jeg tænker også på noget med cookies?

Håber i kan hjælpe!!! :)

Mvh
Avatar billede kalp Novice
26. marts 2008 - 15:53 #1
Kig på det indbyggede authentication der er i .NET.
Der er Roles og alt hvad du har behov for.
Avatar billede karl-koder Nybegynder
26. marts 2008 - 17:31 #2
Jeg syntes du skulle prøve at downloade dette starterkit :

http://www.asp.net/downloads/starter-kits/personal/

Der har du muligheden for at se en del af .net's controller i brug og nydeligt design tilmed ;o)

Og så kan du jo bygge videre på det.
Avatar billede flashit Nybegynder
27. marts 2008 - 00:21 #3
Denne lille film viser så vidt jeg husker, en måde at løse dit ønske på.
http://www.asp.net/learn/videos/video-06.aspx
Avatar billede flashit Nybegynder
27. marts 2008 - 00:26 #4
Avatar billede mikalj Nybegynder
27. marts 2008 - 14:49 #5
Det nemmeste er nok at sætte en værdi i Session når du logger ind, tjekke på alle sider om denne værdi er korrekt, og så tilade adgang eller nægte den hvor relevant

// når du logger ind
Session["loggetInd"] = true;

// i toppen af hver side
if(Session["loggetInd"] == null || !(bool)Session["loggetInd"])
    Response.Redirect("/login.aspx");

// når du logger ud
Session["loggetInd"] = false;
// eller alternativt
Session.Clear();

Dette er langfra den mest korrekte måde at gøre det på. Men den er simpel, og nem at udbygge med advancerede funktioner.
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
27. marts 2008 - 15:35 #6
tusind tak for jeres svar! Jeg brugte den indbygget login funktion i vwd. Men er stødt på et nyt problem. Jeg ved hvad der er galt, men ved ikke hvordan jeg skal løse det!

Jeg får følgende fejl, når jeg prøver at tilgå min database på nettet.

An error has occurred while establishing a connection to the server.  When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified)

Så jeg gik ind i Microsoft SQL server 2005 - SQL server surface area configration og ændrede det til "using both TCP/IP and named pipes". Byggede min applikation igen, og uploadede igen. Til min fortvivlelse kom samme fejl igen. Er der nogen som ved hvor jeg skal ændre i connection string?

Jeg bruger surftown, og har kigget lidt på at de bruger IP-adresse validation hvis man skal tilgå sin database remote, men mener nu ikke det har noget med det at gøre.

Mvh

Kalp og jer andre, i kan smide et svar så i kan få jere point! ;o)
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2008 - 15:48 #7
du skal oprette db'en på deres server og altså ikke uploade din egen db fil.

herefter bør det virke med en normal connectionstring