Avatar billede 2c Nybegynder
26. marts 2008 - 15:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fil med kommuner og postnumre mm

Nogen der ved hvor man kan få en tekstfil/database med postnumre/kommuner/regioner, hvor der er en relation imellem dem?
26. marts 2008 - 15:33 #1
Jeg har tidl. set noget i den retning ved http://www.postdanmark.dk/index.jsp ?
Avatar billede 2c Nybegynder
26. marts 2008 - 15:35 #2
Jeg har downloadet en fil fra postdanmark, men jeg  kunne kun finde en med alle postnumre i dk, og ikke en med relation til kommuner.
Avatar billede falster Ekspert
26. marts 2008 - 21:25 #3
Prøv her. Og husk beskrivelsen (det er ikke hver dag man downloader en txt-fil på en kvart mio. linjer):

http://www.cpr.dk/cpr/site.aspx?p=345&t=visartikel&Articleid=4354
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2008 - 02:58 #4
Jeg har Java programmer der kan formatere de data fra CPR til SQL INSERT eller CSV,
unormaliseret eller normaliseret.
Avatar billede 2c Nybegynder
27. marts 2008 - 08:40 #5
Hej Falster, det ser fint ud. Jeg mangler dog stadig data der kan forbinde det kommuner til regioner, men det kan vente. Men bare smid et svar.

arne_v: Ellers tak, det kan jeg godt klare selv.
Avatar billede falster Ekspert
27. marts 2008 - 10:01 #6
OK.

Kommuner til regioner er jo i denne sammenhæng en "nogle få til nogle få -relation". Det kan nok findes. Ellers er der f.eks. denne til lidt manuel viderebehandling:

http://www.dansklandbrug.dk/NR/rdonlyres/91CAEABB-3ED1-4085-A067-1B5AC4DDE953/0/Kommunestruktur.pdf