Avatar billede firestone Nybegynder
26. marts 2008 - 11:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Input form med Case der fungere uanset case på input?

Jeg forsøger at lave en input form, som validere uanset CASE på det indtastede. Men jeg kan ikke helt lige få bugt med det.

En der kan illustrere med et meget simpelt script?
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. marts 2008 - 11:47 #1
if(lower($_POST['dit_input_felt'])==lower(det_du_validerer_mod){
//sandt
}
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. marts 2008 - 11:47 #2
Og med slutparantes:
if(lower($_POST['dit_input_felt'])==lower(det_du_validerer_mod)){
//sandt
}
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. marts 2008 - 11:49 #3
Og det hedder strtolower i php:
if(strtolower($_POST['dit_input_felt'])==strtolower(det_du_validerer_mod)){
//sandt
}
Avatar billede firestone Nybegynder
26. marts 2008 - 12:04 #4
mange tak, smid svar
Avatar billede firestone Nybegynder
26. marts 2008 - 12:12 #5
hov :)
Hvordan får jeg lige fisket CASE med i den?
Avatar billede firestone Nybegynder
26. marts 2008 - 12:13 #6
case "hej", "dav":

case "farvel", "byebye":

else

echo "hej";
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. marts 2008 - 12:17 #7
www.php.net/switch

Hvis det er det du mener.
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2008 - 02:57 #8
<ole>

switch ( strtolower($_POST["dit_input_felt"]) ) {
    case "noget":
        // Gør noget
    break;

    case "noget_andet":
        // Gør noget andet
    break;

    default:
        // Gør noget, hvis alt andet glippede
}

/mvh
</bole>
Avatar billede firestone Nybegynder
27. marts 2008 - 10:50 #9
hvis jeg har en input: "help list", eller "help find" så ville jeg gerne kunne, fange input baseret på det jeg har valgt
eks:
case help
if param(1) ==="list"
  // vis help for list
if param(2) ==="find"
  // vis help for find
else
  // vis default help
case find
blabla

er det muligt?
Avatar billede firestone Nybegynder
27. marts 2008 - 10:53 #10
case help
if param(1) ==="list"
  // vis help for list
if param(1) ==="find"
  // vis help for find
else
  // vis default help
case find
--||--

Selvfølgelig param(1) for begge :) De er jo placeret samme sted i strengen, jeg ønsker at "case" på
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2008 - 21:50 #11
Hvad er det, du ikke forstår ved teksten bag det link michael_stim har giver dig?
Hvad er det, du ikke kan forstå ved mit eksempel?
Har du overhovedet forholdt dig til noget af det?
Hvad er det, du spørger om?
Avatar billede firestone Nybegynder
12. maj 2008 - 02:15 #12
næsvise svar koster ikke noget, at jeg ikke helt formår at forstå er så mit problem jeg lukker den her.. Så skal vi ikke diskuter mere over det
Avatar billede olebole Juniormester
12. maj 2008 - 13:42 #13
Hvem i alverden har været næsvis i denne tråd ...?!?!!???

Du har fået svaret på dit spørgsmål skåret ud i metertykt pap. Du har fået linket til det sted i PHP-referencen, hvor switch er beskrevet - og jeg gav dig i (27/03-2008 02:57:39) et helt klart og tydeligt eksempel på, hvordan en switch skrives.

Intet af dette afspejles i dine efterfølgende spørgsmål - og så kan det da vel ikke undre nogen (men undtagelse af én), at der bliver spurgt, hvad det er, du ikke forstår og om du overhovedet har forholdt dig til indlæggene!

Du skriver jo intet i dine opfølgende spøgsmål om, hvad det er du ikke forstår i vores svar. Du forholder dig i hvertfald ikke i dine indlæg til, hvad vi har skrevet - og så er det vel ikke så underligt, man spørger.

Skal du endelig være sur på nogen, kan du jo være sur på dig selv over, du ikke i teksten forholder dig til, hvad du får af svar.