Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
26. marts 2008 - 08:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Functions og Subroutiner med dropdown menu

Hej,

Jeg har længe tænkt over hvordan jeg kan tilføje nogle valgmuligheder på en funktion eller subroutine i vb.net

Foreksempel hvis man kigger på

msgbox("text", [HER HAR MAN SÅ EN MASSE MULIGHEDER FOR AT VÆLGE HVILKEN TYPE BOX DETTE SKAL VÆRE])

Hvordan laver man sådan en dropdown menu med valgmuligheder på ens egne funktioner og routiner??

Ved ikke om det var nok information, syntes det er lidt svært at forklare ;)
Avatar billede nielle Nybegynder
26. marts 2008 - 08:55 #1
Det har du ikke med msgbox eller med MessageBox. Du bliver nødt til at lave din egen lille form til formålet.
Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
26. marts 2008 - 09:39 #2
altså mit spørgsmål har ikke noget at gøre med msgbox eller messagebox, det er bare et eksempel på en routine hvor microsoft har brugt den dropdown box..

Det jeg gerne vil vide er hvordan jeg selv laver den box med valgmuligheder der kommer når jeg foreksempel skriver

msgbox("test", [her vil visual studio så vise boxen]

i boxen kan jeg vælge:

MsgBoxStyle.AbortRetryIgnore
MsgBoxStyle.ApplicationModal

og en lang række flere..

så jeg vil gerne lave en funktion hvor jeg selv kan definere denne liste
Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
26. marts 2008 - 09:53 #3
har fundet ud af det, det var hvordan jeg bruger enumerationer sammen med en function jeg var ude efter