Avatar billede woodbase Nybegynder
26. marts 2008 - 08:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DropDownBox og SelectedIndexChange

Hep!

Jeg oplevede noget som jeg syntes var lidt underligt med dropdownboxe i C# (formentlig generelt .Net derfor oprettet her)

Jeg lavede en databind på en box og valgte en value type, der ikke altid er unik. Det resulterede i at boxen hele tiden blev nulstillet ved postback. Men når jeg ikke angav en value eller lod value være den samme som text, så fungerer det fint.

Umiddelbart ville jeg mene at ved selectedindexchanged, så var det index, der var styrende, men kan det passe at det er value, som så skal være unik?
Avatar billede winners79 Nybegynder
26. marts 2008 - 09:56 #1
Ja det passer, efter et postback bruges metoden, FindByValue for at finde det element der skal være selected
Avatar billede woodbase Nybegynder
26. marts 2008 - 10:09 #2
Bingo - så vælger den bare den første der matcher. Thx - smid lige et svar
Avatar billede winners79 Nybegynder
26. marts 2008 - 18:22 #3
:)