Avatar billede mary1983 Nybegynder
26. marts 2008 - 01:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

upload billede - hvis nødvedigt: resize

Hej

Jeg har fundet en masse gode artikler om upload af billeder. Men jeg kan ikke finde én som kan hjælpe mig med at lave et script som kan:

Upload et billede (jpg og gif) til serveren og hvis billedet er for bredt så skal det (proportionalt) gøres mindre. (scriptet må naturligvis også gerne tjekke for billedets størrelse)

Er der nogle der kan hjælpe mig videre med dette problem? Jeg synes de scripts jeg har kigget på har været for uoverskuelige...
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. marts 2008 - 08:14 #1
Avatar billede cortx Nybegynder
26. marts 2008 - 09:04 #2
artikel/1130 skal du jo så indbygge i artikel/1098 ..

Så i stedet for det stykke der uploader filen i 1098, selve upload scriptet:
move_uploaded_file($_FILES['myFile']['tmp_name'],$uploadDir . basename($_FILES['myFile']['name'])

- skal du sende det til function rezise, som du har lagt ind over dit script fra 1098, med rezise() .. Der skal du huske at sende de rigtige data i rækkefølgen:
$filename, $newfilename, $maxw, $maxh

Jeg mener at selve stien hvor billedet skal uploades til skal med i newfilename..
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. marts 2008 - 09:08 #3
cortx: Tak for du gad forklare mine artikler. :o)
Jeg har blot leveret koden...
Avatar billede cortx Nybegynder
26. marts 2008 - 09:10 #4
Var da så lidt :)
Avatar billede mary1983 Nybegynder
30. marts 2008 - 15:29 #5
hej, tak for de gode links.

Jeg har lige haft lidt tralvt de sidste par dage, så jeg har ikke lige fået svaret tilbage :)

- Men nu skal jeg nok se om jeg kan finde ud af det ;)
Avatar billede mary1983 Nybegynder
15. september 2009 - 15:14 #6
Jeg lukker dette emne.