Avatar billede bullemand Nybegynder
25. marts 2008 - 23:16 Der er 14 kommentarer

Hvilket CMS?

Hej!

Jeg skal til at redesigne en kundes webside, og kunden ønsker en CMS løsning.

Hvilket CMS system ville I vælge?

Jeg har prøvet joomla, php fusion, men synes at de er lidt for komplekse for kunden. Så jeg søger et enkelt system, som jeg kan styre fuldstændig mht. design. Jeg laver et design i photoshop og så vil jeg kunne nærmste bare smide cms'et ind bagved.

På forhånd tak.
Avatar billede webexp Nybegynder
25. marts 2008 - 23:31 #1
Joomla smidder lige links som jeg har fixet med mambo/ Joomla

http://net-teknik.dk/net-teknik
http://webexp.dk/cms
http://horsensboldklub.crazyhosting.dk

blandt andre
Avatar billede webexp Nybegynder
25. marts 2008 - 23:33 #2
ups læste vidst ikke helt spm inden jeg postede det svar sorry men joomla er jo nu med dansk Admin sektion så alle burde nu kunne anvende det
Avatar billede bullemand Nybegynder
25. marts 2008 - 23:39 #3
Dine sider ser da også fine ud. Men jeg kan tydeligt se at de er templates som bare er bearbejdede. No offence, men har selv kigget på de templates før i tiden.

Det som jeg er intra i, er et cms hvor jeg kan designe siden fuldstændig uden at skulle være låst at bokse og lign.
Avatar billede swiatecki Novice
26. marts 2008 - 09:05 #4
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
29. marts 2008 - 11:49 #5
Jeg har endnu ikke mødt et photoshop design som jeg ikke kunne få til at fungere sammen med Joomla. Smid mig eventuelt en mail hvis du vil have mig til at se på dit design. mail @ gadensgaard .dk
Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
29. marts 2008 - 23:49 #6
Ellers ville jeg betalle mig fra at få nogle til at lave sådan et cms system. Hvis man køber det de rigtige steder er det billigt.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
30. marts 2008 - 08:43 #7
ulempen ved at købe andres CMS er at du er afhængig af det firma hvis du på et tidspunkt får brug for ændringer eller andet. Vælger du en open source løsning som Joomla findes der flere tusind der kan hjælpe dig hvis du en dag skulle få brug for at lave om eller udvide.
Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
30. marts 2008 - 12:12 #8
Ja men det giver jeg dig ret i. Men tit til små firmaer skal der jo ikke ske de vilde ændringer normalt.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
30. marts 2008 - 12:26 #9
måske men hvorfor betale for noget man kan få "gratis" når det "gratis" alligevel er det bedste i den sammenhæng?

Med gratis mener jeg jo ikke en gratis hjememside men du skal ikke betale for udvikling af CMS'et. Du betaler kun for design og opsætning så det passer til dine behov, hvor imod en custom løsning skal laves fra bunden. Og det er da ikke den ideelle løsning til små firmaer :)?
Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
30. marts 2008 - 13:04 #10
Jeg vil sige at man kan gøre sit eget cms system mere komplekst med det mener jeg at man kan sætte det op til lige det man skal bruge det til. Men kan udvikle en måde at sætte det op så det er mest bruger venligt.

Ud over det laver man sit design som man gerne vil have så det passer til.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
30. marts 2008 - 13:25 #11
Jamen det er fuldstændig rigtigt, og det er også det man betaler for. Et system udviklet fra bunden tilpasset sine behov 100% og det bliver MEGET dyrere end en open source løsning.

Design mæssigt er der ingen forskel, jeg har endnu ikke mødt et photoshop design jeg ikke kunne omsætte til et joomla template.
Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
30. marts 2008 - 13:50 #12
Har aldrige leget med joomla men har set det mange steder. Til gengæld har jeg udviklet mit eget CMS system som jeg sætter op får billige penge :D Så Min filisofi er at lave billige overskulige hjemmesider får små firmaer.
Avatar billede webexp Nybegynder
30. marts 2008 - 14:48 #13
jo jeg vile lige blande mig Joomla / mambo er efter min mening nemt at bruge det er meget bruger venligt og når man er kommet over design pukklen så er resten jo lavet i og med at de ting man ønsker på siden jo er udviklet og der er jo efter min smag ingen grund til at opfinde den dybe talerken igen jo
Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
30. marts 2008 - 17:43 #14
Det er nok fra mit synspunkt hvis man f.eks. skal sælge et system ud til et firma kan jeg ikke lide at bruge andres ting da de har opfundet det. Så er man nød til at reklamere for Joomla. Eller hvis man selv hoster en side skal man vel reklamere for dem da der er nogend er har udviklet det.