Avatar billede jakob_eg Nybegynder
25. marts 2008 - 14:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TV over netværk

Er der nogen som har forsøgt sig med at trække et almindeligt antennesignal via et STP Cat5e kabel.
Hvordan er resultatet og hvilke ledere benytte du til hvad?

Jeg har et lille loftværelse hvor der kun er et netværkskabel ned til min lejlighed to etager under, og det er ikke muligt at trække flere kabler der op.
Avatar billede kenp Novice
26. marts 2008 - 18:31 #1
min svigerfar gør det via IHC anlæg. og det er kun netværkskabler til det hele. det virker glimrende.
Avatar billede 383ci Nybegynder
27. marts 2008 - 19:00 #2
-->>kenp

Det er en del af LK`s system, det med TV over IHC kablet. Det er almindeligt analogt signal der går i kablerne. En bekendt forsøgte at køre TV over et almindeligt Cat. 5 kabel, i samme system. Billedet blev markant forringet, desuden kan kablet ikke bruges til andet, på samme tid. Systemet patches i tavlen.
Personligt køre jeg xp mediecenter, tuner i en server pc i kælderen og en Xboks der levere billedet til skærmen i stuen. Serveren skal, naturligtvist, være tænt når der skal ses tv men det er den alligevel. Noget andet er at Xboksen lamer som der holder en kampvogn i stuen, men elles fungere systemet til UG.
Avatar billede kenp Novice
27. marts 2008 - 20:57 #3
383ci -> ja glemte lige at han vil køre andet også... hvilket kan give problemer.

(men billedet som han bruger hvor kablet kun er tv virker fint på alm cat5)
Avatar billede enya Nybegynder
27. marts 2008 - 20:59 #4
Øøhh.. 383ci = jakob_eg..? Dobbeltbruger..?
Avatar billede 383ci Nybegynder
27. marts 2008 - 21:03 #5
-->kenp
Det er bestemt muligt, så er I heldige. Som nævnt virkede det ikke så godt hos min makker.

-->> enya
Hvad mener du??? Skulle "jeg" skrive frem og tilbage med mig selv?
Avatar billede 383ci Nybegynder
31. marts 2008 - 19:11 #6
--->>>Jacob

Har du fundet ud af noget?
Om ikke andet for at fastslå at vi er forskellige brugere så Sherlock Homes kan få fri
Avatar billede jakob_eg Nybegynder
10. september 2009 - 13:50 #7
Der kommer ikke noget brugbart signal igennem, uanset hvordan jeg kobler kablet.