Avatar billede Bruno Sørensen Nybegynder
25. marts 2008 - 11:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

List i ASP

Hejsa

Jeg har denne liste på hjemmeside http://cms.larsenmotorcykler.dk/default.asp?Docid=394&RevID=257&Tpl=Modules/Listnymotorcykler/list_ny.asp hvor koden ser sådan her ud :

Function GetNews()

    Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

    strSQL = "SELECT DocumentLanguages.DocId AS DocId, DocumentLanguages.DocName AS DocName "
    strSQL = strSQL & " FROM Documents, DocumentLanguages "
    strSQL = strSQL & " WHERE (ParentID = 379)"
    strSQL = strSQL & " AND Documents.DocumentID = DocumentLanguages.DocId "
    strSQL = strSQL & " AND (secLevel <= " &mbl& ") "
    strSQL = StrSql & " AND ((DocumentLanguages.LangId = " & lang & ") AND (DocumentLanguages.ActiveRevisionStatus=5) )"
    strSQL = strSQL & " ORDER BY Documents.PublishDate DESC, DocumentLanguages.DocName"

    conn.Open GetConStr ("SiteResources\Data\")
    rs.Open strSQL, conn

    If Not rs.EOF And Not rs.BOF Then Response.Write "" & vbNewLine
    While Not rs.EOF

        strDocID = rs("DocId").Value
        Response.Write "<li> <a href=""read.asp?DocID=" & strDocID & """ target=""_self"">" & rs("DocName").Value & "</a><br>" & vbNewLine
        rs.MoveNext

    Wend
    If Not rs.EOF And Not rs.BOF Then Response.Write "" & vbNewLine

    rs.Close
    conn.Close

End Function

Men jeg ønskede mere information omkring de forskellige motorcykler. Så jeg tilføjede at den skulle kigge i tabel DocumentFields. I denne tabel er der 7 record på være motorcykel, så jeg ændrede koden til dette :

Function GetNews()

    Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

    strSQL = "SELECT DocumentLanguages.DocId AS DocId, DocumentLanguages.DocName AS DocName, DocumentFields.FieldValue AS FieldValue "
    strSQL = strSQL & " FROM Documents, DocumentLanguages, DocumentFields "
    strSQL = strSQL & " WHERE (ParentID = 379)"
    strSQL = strSQL & " AND Documents.DocumentID = DocumentLanguages.DocId "
    strSQL = strSQL & " AND Documents.DocumentID = DocumentFields.DocID "
    strSQL = strSQL & " AND (secLevel <= " &mbl& ") "
    strSQL = StrSql & " AND ((DocumentLanguages.LangId = " & lang & ") AND (DocumentLanguages.ActiveRevisionStatus=5) )"
    strSQL = strSQL & " ORDER BY Documents.PublishDate DESC, DocumentLanguages.DocName"

    conn.Open GetConStr ("SiteResources\Data\")
    rs.Open strSQL, conn

    If Not rs.EOF And Not rs.BOF Then Response.Write "" & vbNewLine
    While Not rs.EOF

        strDocID = rs("DocId").Value
        Response.Write "<li> <a href=""read.asp?DocID=" & strDocID & """ target=""_self"">" & rs("DocName").Value & "</a><br>" & vbNewLine & rs("FieldValue")
        rs.MoveNext

    Wend
    If Not rs.EOF And Not rs.BOF Then Response.Write "" & vbNewLine

    rs.Close
    conn.Close

End Function

Men her slipper min kunnen med Asp op, for listen ser sådan her ud

http://cms.larsenmotorcykler.dk/default.asp?Docid=394&RevID=257&Tpl=Modules/Listnymotorcykler/list_ny_new.asp

Det jeg ønsker, er at alle informationer er i en linie i stedet for i 7 linier pr. motorcykler, og så evt i en tabel.

Er der nogen der kan hjælpe??

/Bruno
Avatar billede jansangill Nybegynder
25. marts 2008 - 18:09 #1
Ikke helt sikke rpå hvad du mener, da det ser ud til at hver motorcykel har en linie kun.
Avatar billede Bruno Sørensen Nybegynder
25. marts 2008 - 19:34 #2
Ja, det var nok ikke den bedste forklaring :-)

Det er denne liste jeg gerne vil have lavet om :

http://cms.larsenmotorcykler.dk/default.asp?Docid=394&RevID=257&Tpl=Modules/Listnymotorcykler/list_ny_new.asp

Så i stedet for at se sådan her ud:

•  Suzuki GSX-R 1000 K7
199.995
•  Suzuki GSX-R 1000 K7
Klar til levering
•  Suzuki GSX-R 1000 K7
NY
•  Suzuki GSX-R 1000 K7
Suzuki GSX-R 1000 K7
•  Suzuki GSX-R 1000 K7

Skulle den gerne se sådan her ud:

Suzuki GSX-R 1000 K7, 199.995, klar til levering, NY.

Sådan skulle det gerne se ud på alle 5 motorcykler som er på listen nu, der kommer selvfølgelig flere til

Ønsker du flere informationer omkring tabellerne i databasen??

/Bruno
Avatar billede jansangill Nybegynder
25. marts 2008 - 22:06 #3
la giv mig en screenshot af dine tabeller, såp skal jeg nok tape det sammen. Lidt anderledes dog.
Avatar billede jansangill Nybegynder
25. marts 2008 - 22:08 #4
btw jeg kan se at det er her du skriver dine data ud, i en li.

Response.Write "<li> <a href=""read.asp?DocID=" & strDocID & " target=""_self"">" & rs("DocName").Value & "</a><br>" & vbNewLine & rs("FieldValue")

Du skriver navnet ud og laver en liniskift, og skriver rs("FieldValue") ud. Er rs("FieldValue")
prisen?

Hvor får du disse oplysninger? "klar til levering, NY."
Avatar billede Bruno Sørensen Nybegynder
25. marts 2008 - 22:58 #5
Avatar billede Bruno Sørensen Nybegynder
15. april 2008 - 19:41 #6
Jeg lukker