Avatar billede sunbum Nybegynder
25. marts 2008 - 11:36 Der er 4 kommentarer

trådløs netværk - afstand

Hej eksperter.

Jeg står med det problem at jeg ønsker at koble mig på min genbo's trådløse router. Signalet er ikke stærk nok til at nå til mig.

Afstanden er 50m, så er det muligt at sætte en "forstærker" hos ham og en "stører antenne(modtager)" hos mig, eller skal der opsættes en forstærker midtvejs?

(der skal lige siges at der ikke er frit udsyn til min genbo's hus - dette er der dog fra vores udehus... hvis det har noget at sige :)? )

mvh

sunbum
25. marts 2008 - 11:45 #1
Hvilken modtager bruger du ?

Jeg har engang brugt et trix med en LØS USB baseret modtager monteret på en ~1 meter lang pind ud af vinduet. Passende USB forlænger ledning - Jupti - så blev der signal nok...
Avatar billede sunbum Nybegynder
25. marts 2008 - 11:50 #2
linksys router.

bærbar dell latitude med trådløs modtager(den jeg testede med) - (men skulle ca. ½ vejs hen(25meter) før jeg fik signal.
25. marts 2008 - 13:32 #3
... jeg havde ~80 meter i 'fri' luft ved ovenstående trix ...
Linksys Router på 'loftet' -> ~80 meter -> naboen med nævnte USB modtager ud af vinduet...
Avatar billede morild Nybegynder
18. april 2008 - 08:50 #4
Du kan øge rækkevidden med en bedre antenne på routeren, jeg har brugt denne med success til min Linksys router:

LinksysHigh Gain Antenna Kit HGA7T:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=136690