Avatar billede golyf Nybegynder
25. marts 2008 - 07:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til brug af ServerVariables på aspx side

Jeg er ved at lave min ASP side om til ASPX programmeret i C#.

På min gamle side loggede jeg aktivitet ud fra IP nummer, men jeg får følgende fejl, når jeg forsøger at lave samme trick i .net miljøet.

non-invocable member 'System.Web.HttpRequest.ServerVariables' cannot be used like a method

Jeg skrev bare: string strHostName = this.Request.ServerVariables("SERVER_NAME");

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede nielle Nybegynder
25. marts 2008 - 09:57 #1
Prøv at ændre:

string strHostName = this.Request.ServerVariables("SERVER_NAME");

til:

string strHostName = this.Request.ServerVariables["SERVER_NAME"];
Avatar billede golyf Nybegynder
25. marts 2008 - 17:36 #2
Super perfekt, men hvorfor firkanterne?

PS: Kom med et svar
Avatar billede nielle Nybegynder
25. marts 2008 - 17:41 #3
Fordi at man bruger firkantede parenteser når det er indekser i et arrat.

int[] talArr = new int[] { 1, 2, 3, 4 };
Console.WriteLine( talArr[2] );

... hvorimod:

talArr(2)

... ville blive opfattet som et forsøg på at kalde en funktion kaldet talArr().
Avatar billede golyf Nybegynder
25. marts 2008 - 17:42 #4
Ahhh... Giver mening nu :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2008 - 01:25 #5
Og fordi man bruger det i array bruger man det også til indeksering i strukturer
der "ligner" array (ServerVariables er ikke et array).