Avatar billede mary1983 Nybegynder
24. marts 2008 - 22:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gratis WYSIWYG editor med upload af tekst og billeder

Hej allesammen.

Da jeg har kunne finde et ordentligt (= et som ikke var simpelt nok) CMS system, så er jeg gået igang med at lave mit eget.

Dertil mangler jeg en god og simpel WYSIWYG editor som kan:
- skrive tekst (altså HTML koden) ind i MySQl db.
- uploade billeder til en mappe på serveren og gerne redigere dem nemt
- ganske få skrifttype funktioner.

Findes der noget som kan dette? Og det skal gerne - som sagt - være nemt (gerne nemmere end FCKeditor) og gratis :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. marts 2008 - 07:06 #1
Jeg ville netop anbefale fckeditor. :o)
Den er gratis og nem når man lige har lært den at kende.
Avatar billede mary1983 Nybegynder
25. marts 2008 - 12:58 #2
Jeg har nu prøvet en del forskellige, og umiddelbart er tinyMCE min favorit.

Dog er der ét problem, som gør sig gældende ved alle editorene:
Når man indsætter et billede i editoren - og trykker submit for derefter, at hente indholdet ind i en variabel på en anden side, så giver det problemer fordi den indsætter \ før hver " (og derved kan man ikke bruge kode).

Jeg har prøvet med diverse replace-funktioner - men jeg kan ikke få det til, at virke - er det nogle der har en nem løsning?
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. marts 2008 - 13:31 #3
\ foran " og ' skyldes magicquotes().
Du skal blot smide indholdet igennem funktionen: stripslashes().

Du kunne evt. overveje denne funktion:

function myMagicQoutes($str){
    return get_magic_quotes_gpc() ? stripslashes(str) : $str;
}

Så vil det også virke på servere uden magicquotes aktiveret.
Avatar billede mary1983 Nybegynder
25. marts 2008 - 13:51 #4
tak Jacobdo. Jeg skulle bare have magic qoutes - kodeordet.

Det er for lang tid siden, at jeg sidst har lavet noget i PHP :)

Jeg bruger denne; $str = stripslashes($_POST['content']);
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. marts 2008 - 13:58 #5
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. marts 2008 - 14:04 #6
Takker for point.