Avatar billede nozferatu Nybegynder
23. marts 2008 - 21:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort, HDMI, HDTV

Hej alle,

Jeg har synes jeg selv, et ret lækkert Philips Cineos HD TV, med en max opløsning på 1920x1080.

Efter at have travet artikler igennem på nettet, kan jeg sq snart ikke hitte rede i det mere. Den maksimale opløsning jeg pt kan køre med med BFG 7900 GTX er 1024x768. Kører jeg højere end står billedet og "hopper". Skal lige sige at det er sat op med et DVI til HDMI stik.

Men efter at have læst lidt, så har jeg erfaret, om end lidt sent ;o), at man nu kan få grafik kort med HDMI stik på.

Spørgsmålet er blot - vil jeg kunne sende en højere opløsning op til mit HD TV, hvis jeg sender det via HDMI til HDMI.

Endvidere har jeg også et, at nogle kort har HD TV stik på. Hvad er forskellen på disse ??
Avatar billede haverslev Novice
23. marts 2008 - 21:55 #1
Avatar billede nozferatu Nybegynder
23. marts 2008 - 21:57 #2
Ja, det var mit eget spørgsmål ;o)
Avatar billede haverslev Novice
23. marts 2008 - 22:02 #3
Ja, men blot lukket efter 3 mdr. uden en melding om det der er lagt er brugt eller ej
Andre med samme problem kan jo ikke lære noget af et "a" :-)
Tillige kan andre se i dette spg. hvad der evt. er prøvet i det andet spg.
Avatar billede jingles Nybegynder
28. marts 2008 - 16:33 #4
Har selv gjot samme nummer med et fullhd samsung til min bærbar via dvi til hdmi stik. ingen problemer der.

den store forskel mellem dvi og hdmi er ikke opløsningen men at hdmi har lyd med.

du skal indstille det i windows under indstillingerne på dit grafikkort. evt. på skærm også.