Avatar billede pylle Nybegynder
23. marts 2008 - 18:13 Der er 8 kommentarer

Headers_send lokation

Er der en der kan hjælpe her
hvordan kan man undgå dette problem ?
der udskrives denne fejlmeddelelse: Headers alredy send in xxx.xxxxx.dk/fil.php line 33

<?php
include("../connect.php");
$update = "NEJ";
if (isset($_GET["id"]))
{

    $post[id] = $_GET["id"];
    $result = mysql_query("SELECT * FROM vare_tabel WHERE id=" . $post[id]) or die(mysql_error());
    $row = mysql_fetch_assoc($result);

    $post[kat_id]              = $row["kat_id"];
    $post[vare_nr]              = $row["vare_nr"];
    $post[vare_navn]            = $row["vare_navn"];
    $post[vare_pris]            = $row["vare_pris"];
    $post[vare_beskrivelse]    = $row["vare_beskrivelse"];
    $post[vare_image]          = $row["vare_image"];

      }
else
{
    $update = "JA";
    $post[id]        = $_POST["id"];
    $post[kat_id]              = $_POST["felt1"];
    $post[vare_nr]            = $_POST["felt2"];
    $post[vare_navn]          = $_POST["felt3"];
    $post[vare_pris]          = $_POST["felt4"];
    $post[vare_beskrivelse]    = $_POST["felt5"];
    $post[vare_image]          = $_POST["felt6"];
    }

?>

Linje 33  <form method="post" action="<?=$PHP_SELF;?>">
<input type="hidden" name="id" value="<?=$post[id]?>">
<Pre >

Varegruppe id        <INPUT TYPE='TEXT' NAME='felt1'value="<?=$post[kat_id];?>" SIZE="50" MAXLENGTH="25">
Varenummer            <INPUT TYPE='TEXT' NAME='felt2'value="<?=$post[vare_nr];?>"SIZE="50" MAXLENGTH="25">
Varenavn              <INPUT TYPE='TEXT' NAME='felt3'value="<?=$post[vare_navn];?>" SIZE="50" MAXLENGTH="25">
Pris                  <INPUT TYPE='TEXT' NAME='felt4'value="<?=$post[vare_pris];?>"SIZE="50" MAXLENGTH="25">
Vare beskrivelse      <INPUT TYPE='TEXT' NAME='felt5'value="<?=$post[vare_beskrivelse];?>" SIZE="50" MAXLENGTH="25">
Vare foto ( fil navn) <INPUT TYPE='TEXT' NAME='felt6'value="<?=$post[vare_image];?>"SIZE="50" MAXLENGTH="25">

</pre>

</Pre >
<input type="submit" value="opdatér">
<input type="reset" name="B1" value="fortryd rettelse">
</form>

<?php
if ($update == "JA")

{
    $SQL = "UPDATE vare_tabel SET

    kat_id              ='$post[kat_id]',
    vare_nr              ='$post[vare_nr]',
    vare_navn            ='$post[vare_navn]',
    vare_pris            ='$post[vare_pris]',
    vare_beskrivelse    ='$post[vare_beskrivelse]',
    vare_image          ='$post[vare_image]'

    WHERE id='$post[id]'" or die(mysql_error());
    mysql_query($SQL);
}
    // An example using the optional file and line parameters, as of PHP 4.3.0
// Note that $filename and $linenum are passed in for later use.
// Do not assign them values beforehand.
if (!headers_sent($filename, $linenum)) {
    header('Location: vis_indhold_i_tabel_vare.php');
    exit;

// You would most likely trigger an error here.
} else {

    echo "Headers already sent in $filename on line $linenum\n" .
          "Cannot redirect, for now please click this <a " .
          "href=\"vis_indhold_i_tabel_vare.php\">link</a> instead\n";
    exit;
}

?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. marts 2008 - 21:12 #1
Hvordan er din fulde kode for den side som fejler ?
Avatar billede pylle Nybegynder
23. marts 2008 - 21:42 #2
Hej jakobdo
det er koden her der fejler
så vidt jeg kan se er det der hvor jeg har skrevet (linje 33 i koden)hører ikke med til koden!! der afsender en header
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. marts 2008 - 21:51 #3
Prøv at drop hele koden fra filen: fil.php.
Det virker som om noget er overset.
Avatar billede pylle Nybegynder
23. marts 2008 - 22:30 #4
Hej jakobdo
Jeg har lige fundet en løsning,
jeg har fjernet all HTML fra filen og lagt den i en form.php
så nu virker det!!
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. marts 2008 - 22:36 #5
Skide godt! :o)
Avatar billede olebole Juniormester
24. marts 2008 - 00:42 #6
<ole>

Det er sjældent, man som spørger selv kan afgøre, hvad der er vigtigt i forbindelse med fejlfinding. Derfor spurgte jakobdo, om han måtte se resten - han kunne nemlig se, fejlen lå før den kode, du viser.

Den pågældende header-fejl kan kun forekomme, når man prøver at sætte en header, efter der er skrevet indhold ud - derfor hjalp det at fjerne HTML'en  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. marts 2008 - 09:02 #7
Altid politisk korrekte OleBole! :o)
Avatar billede pylle Nybegynder
24. marts 2008 - 12:11 #8
Hej Ole

Jeg forstår ikke rigtigt mening med din kommentar. ?
For mig var det vigtigt at fejlen blev lokaliseret og rettet.
Jeg kan ikke se hvordan fejlen opstår før den viste kode, da jeg får en fejlmeddelelse fra den viste kode.
Og så er det vel på sin plads at meddele jakobdo at fejlen er fundet og rettet, så han ikke skal bruge unødig tid på at hjælpe med at rette en fejl der er rettet.

Ja Ole det var rigtigt at header-fejlen kom iflg. din beskrivelse, det var jo det jeg fandt ud af

Hilsen Michael    ;o)