Avatar billede jubas Nybegynder
23. marts 2008 - 16:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gem og slet en post

Er der nogen der kan hjælpe mig med et  problem som jeg er løbet ind i med min database hvori  jeg har et medlemes regform( Medlemreg)  som bygger på en medlemstabel ( medlemmer)
Nu er det sådanne at jeg gene vil have en knap  som kan slette et medlem og kun et  på formen ,men inden det sletter medlemmet skal et først gemme det i en tabel  ( slette_medllemmer ) i samme database  hvad gør jeg
Avatar billede terry Ekspert
23. marts 2008 - 16:59 #1
Why dont you just have a column in the table which you could use to indicate that the record is "deleted".
Avatar billede jubas Nybegynder
24. marts 2008 - 01:58 #2
Jeg skal gerne have de poster i  en ny tabel ( slette_medlemmer ) som bliver slette fra tabelen medlemmer og  det skal  forgå på form Medlemreg med en knap som gør dette. Så hvordan får jeg knapen til det ( først gem post og derefte slet post )
Avatar billede terry Ekspert
24. marts 2008 - 09:08 #3
Make an append query which will look something like this.

INSERT INTO slette_medlemmer
SELECT medlemmer.*
FROM medlemmer WHERE medlemmer.ID = Forms!Medlemreg.ID;

ID needs to be cahnged to the primary key field in th etbale and which is very likely the name of the field on the form.

Name the query qryMakeBackup for example.

Now place a button on the form using the wizard. If you follow the wizard you can get the it to generate code which will delete the current record.

Now you need to modify the code so you first make a backup of it useng the query tyou just made.

Place a line of code in code which dletes the record. It needs to be before you delete.

DoCmd.OpenQuery "qryMakeBackup"
Avatar billede jubas Nybegynder
24. marts 2008 - 11:29 #4
Jeg takke mange gang for det svar  det virke
Avatar billede terry Ekspert
24. marts 2008 - 11:37 #5
super, og selv tak