Avatar billede fjorbak Forsker
22. marts 2008 - 16:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

tilslutte mysql base

Hej gutter

Det er ikke let det her men, det er der vist intet der er, jeg ville være meget glad hvis nogen ville hjælpe med at få min kontakt til en database til at funke, jeg har luret min til følgende.:

<?
                                    //hostname,         brugernavn,         kodeord
mysql_connect ("mysql10.cliche.dk","brugernavn","kode")or die (mysql_error());

// her skal navnet på databasen være og den hedder fjorbak_dk

mysql_select_db("fjorbak_dk");

?>
det var den fil som jeg vil have til at kontakte basen. Jeg har en index fil som bruger denne som include (er vist herunder).

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
    <title>index.php</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
</head>
<body>

<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="3">

<tr>

            <td width="26%">Navn</td><br>
            <td width="24%">Telefon</td><br>
            <td width="50%">besked</td><br>
        </tr>
</table>

<?

include ("mysql.php");

$query = mysql_query ("Select * from adressebog");

while ($ROW = mysql_fetch_array($query)) {

echo '<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="3">

<tr>

            <td width="26%">'.$row[navn].'</td><br>
            <td width="24%">'.$row[telefon].'</td><br>
            <tdwidth="50%">'.$row[besked].'</td><br>
        </tr>
</table>';

}

?>

</body>
</html>

jeg har lagt begge filer her.

jan
Avatar billede showsource Seniormester
22. marts 2008 - 16:10 #1
Som du gør ved connect, så sæt brug:
mysql_select_db("fjorbak_dk") or die (mysql_error());
$query = mysql_query ("Select * from adressebog") or die (mysql_error());

Dernæst, så skriver du while($ROW = .....

men ved echo skriver du $row
Avatar billede fjorbak Forsker
22. marts 2008 - 18:02 #2
det forstod jeg ikke helt, vil du skære det ud i pap ;-)

Jan
Avatar billede perkoch Nybegynder
22. marts 2008 - 18:31 #3
showsource har fokus på, at $ROW står med store bogstaver i din while loop - men at du skriver $row med små bogstaver længere nede.
Avatar billede fjorbak Forsker
22. marts 2008 - 19:40 #4
Hold op det er da sole klart kom med svar tak for hjælpen

jan
Avatar billede showsource Seniormester
22. marts 2008 - 22:14 #5
fjorbak lavede jo pap'en, så hvis han svarer, laver jeg også et svar
Avatar billede fjorbak Forsker
11. juni 2010 - 11:36 #6
Tak for hjælpen giver dig point

Jan
Avatar billede fjorbak Forsker
11. juni 2010 - 11:39 #7
kan ikke give point