Avatar billede nwn Nybegynder
22. marts 2008 - 02:52 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Videresende til anden url, RewriteRule

Hej

Jeg er har prøvet rimelig mange forslag til min .htaccess fil, som ligger i roden af mit webhotel.

Jeg kan få fejlsider til at virke (404), dog så føles det som om, at det er umuligt at få andre urls.

Jeg vil f.eks gerne have, at hvis man går ind på www.min-hjemmeside.dk/brugere/1 så skal den sende en videre til www.min-hjemmeside.dk/bruger.php?id=1

Hvordan kan det laves? Det skal lige siges jeg har en mappe i roden af min ftp ved navn public_html, som skal være der, men tror ikke den skal skrives med når jeg bruger htaccess.

For bare at lave et test eksempel, har jeg f.eks prøvet dette:

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^([0-9]+)(/)?$ /bruger.php?id=$1

Men selvom jeg går ind på www.min-hjemmeside.dk/2 f.eks, så går den IKKE ind på www.min-hjemmeside.dk/bruger.php?id=2

Mange gange, tusind tak på forhånd!
Avatar billede nielle Nybegynder
22. marts 2008 - 07:06 #1
Sådan?

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule /brugere/([0-9]+)/?$ /bruger.php?id=$1
Avatar billede nwn Nybegynder
22. marts 2008 - 17:45 #2
Jeg har fået det til at virke på forhånd, pga af en ven hjælp mig.

Ellers tak fordi du lige ville bruge noget tid. Skal vi dele point, så smid lige et svar ;)
Avatar billede nielle Nybegynder
22. marts 2008 - 19:58 #3
Ok :^)

Hvordan endte din løsning med at se ud?
Avatar billede nwn Nybegynder
23. marts 2008 - 21:21 #4
Sådan:

RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^bruger/([0-9]+)/$ /bruger.php?id=$1
RewriteRule ^bruger/([0-9]+)$ /bruger.php?id=$1
Avatar billede nielle Nybegynder
23. marts 2008 - 23:52 #5
Det to linjer:

RewriteRule ^bruger/([0-9]+)/$ /bruger.php?id=$1
RewriteRule ^bruger/([0-9]+)$ /bruger.php?id=$1

burde kunnet samles til een:

RewriteRule ^bruger/([0-9]+)/?$ /bruger.php?id=$1