Avatar billede fauer Nybegynder
21. marts 2008 - 23:12 Der er 3 kommentarer

Behold sidste søgning, selv om siden reloades.

Hej Eksperter

Når der er lavet en søgning i min selectboks, så beholdes det aktuelle valg i boksen, kun indtil siden reloades.

Kan man ikke lave det sådan at selv om siden reloades mange gange beholdes den sidste søgning der er lavet i selectboksen?

<%
strSQL = "Select * From CmTabel Order by IDcm"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do
  ' Cm
valgt=""
if request("cmSelect") = rs("cm") then
valgt= "selected"
else
valgt=""
end if
strVisCm = "<option value='" & rs("cm") & "' "& valgt &">" & rs("cm") & "</option>"

' Liste med links til cm
Response.Write strVisCm

Mvh fauer
Avatar billede jansangill Nybegynder
21. marts 2008 - 23:46 #1
Så skal du vel gemme din sidste søgning, for at det kan lade sig gi?

Hvis din søgning ikke strår som variabel i querystring, kan du måske gemme din søgning i en cookie eller session?
Avatar billede mini-me Nybegynder
22. marts 2008 - 11:38 #2
Jeg ville gemme den som en session.

request("cmselect") = session.contents("Selections.CMselect")

if session.contents("Selections.CMselect")
= rs("cm") then
Avatar billede fauer Nybegynder
22. marts 2008 - 16:28 #3
Jeg prøver det lige af, en af dagene, har ikke tid lige nu.

mvh fauer