Avatar billede mursejleren Nybegynder
21. marts 2008 - 20:22 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

hvilken CPU ?

Hej Eksperter!

Jeg skal havde nye kombonenter til en pc'er og havde tænkt mig følgende:

Gigabyte ga-p35-ds3
Kingston hyperx 2x1 gb
sapphire radeon hd 3870 512 gb
antec lifestyle solo
antec phantom 500 w

Mit spørsmål er så følgende: hvilken cpu passer til dette set???
    (Overvejer denne cpu fra Intel Core 2 Duo E4500 2,2 ghz)

Jeg skal bruge maskinen til at spille COH, COD4 og surfe på net :-)

Link:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385157
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206442
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=418582
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206518
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=148046

CPU link:http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389553

Hilsen Mursejleren
Avatar billede bigzer Nybegynder
21. marts 2008 - 20:24 #1
2 fornuftige spil :-)
Avatar billede squazz Novice
21. marts 2008 - 20:26 #2
Hvor meget er budgettet på?
Avatar billede squazz Novice
21. marts 2008 - 20:28 #3
Altså, processoren ville godt kunne køre spillene, og passe ind i settet, men selvfølgelig, jo mere du er villig til at give for diverse komponenter, jo bedre computer får du ud af det... Personligt er processoren en af de ting jeg bruger flest penge på, da jeg regner med at det er dén der skal holde længst (foruden kabinet og bundkort) ;)
Avatar billede mursejleren Nybegynder
21. marts 2008 - 20:47 #4
Hej squazz!

Budgettet er på ca 3500,- alt efter CPU'en ;-) men ikke over 4000,-

Jeg ser helst at delene passer sammen også økonomisk og alder, så når en af tingene skal skiftes, så skiftes det hele ud.

Hilsen Mursejleren
Avatar billede squazz Novice
21. marts 2008 - 20:57 #5
Det vil sige, at når du vil have et nyt grafikkort, så skifter du også bundkort og cpu ud?
For ellers ville jeg da anbefale at købe en bundkort, som understøtter sli/crossfire, og så senere købe et 3870'er kort mere til den? :P Kan godt være det bare er mig;)

Men, nu skal jeg jo ikke fortælle dig hvad du skal gøre, men i stedet svare på dit spørgsmål, derfor:
Har ikke helt regnet total prisen ud, og jeg ved godt at denne cpu er en 3-400 kr. dyrere, men den er også nyere og bedre;)

Det kommer jo, som sagt, også an på om du vil skifte tingene ud ofte, eller om du vil købe noget som holde i længere tid :)

Men uanset hvad, så kan du (efter min mening) godt bruge en E4500...
Avatar billede mursejleren Nybegynder
21. marts 2008 - 21:30 #6
Hej squazz!

hvilken er 3-400 kr. dyre...

Hilsen Mursejleren
Avatar billede squazz Novice
21. marts 2008 - 21:35 #7
Haha, jeg fik den ikk postet, undskyld, min fejl ;)
Her kommer den/de:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419450
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419451
Avatar billede mursejleren Nybegynder
21. marts 2008 - 22:54 #8
Hej igen!

Har også kikket på E8400 men, den er 452,- dyre.
men forskellene også stor, men vil ram'ne så være passende...

Hilsen Mursejleren
Avatar billede squazz Novice
21. marts 2008 - 22:57 #9
Rammene er helt fine :P
DDR2 ram på 1066 MHz, er ikke dårlige, jeg syntes personligt er de er meget gode...
Avatar billede mursejleren Nybegynder
21. marts 2008 - 22:59 #10
så det er cpu'en der er det svageste led...
Avatar billede mursejleren Nybegynder
21. marts 2008 - 23:10 #11
er køleren der følger med ok...
Avatar billede squazz Novice
21. marts 2008 - 23:24 #12
Køleren der følger med er god nok, hvis du ikke går meget op i støj, og du ikke skal over clocke computeren
Avatar billede mursejleren Nybegynder
21. marts 2008 - 23:39 #13
støj vil jeg ikke havde og OC det bruger jeg ikk ;-)
vil E4500 være det svageste led i kæden...
Avatar billede squazz Novice
21. marts 2008 - 23:54 #14
Det ville jeg mene ja, den er på 800 Mhz, mens dine ram er på 1066, så tror jeg ja, derfor kan jeg kun anbefale dig at gå op i de mere populære mærker som dem jeg har postet... CPU'en er dog (efter min mening) det vigtigste...
Avatar billede mursejleren Nybegynder
22. marts 2008 - 00:02 #15
ok tak for det!
hvordan giver jeg dig point...
Avatar billede squazz Novice
22. marts 2008 - 09:55 #16
Jeg lægger et svar, og du accepterer der :P

(Hvis du vil, må du gerne poste alle specs på din computer, det er altid sjovt at se hvad den man hjælper køber :P)
Avatar billede mursejleren Nybegynder
22. marts 2008 - 10:17 #17
det vare et par uger før jeg køber, men skal prøve at huske det :-)
Avatar billede mursejleren Nybegynder
22. marts 2008 - 10:18 #18
har du fået point...
Avatar billede squazz Novice
22. marts 2008 - 22:17 #19
Nej, du skal først trykke på mit navn (til venstre), og derefter accepter :P
Avatar billede mursejleren Nybegynder
23. marts 2008 - 00:26 #20
sådan:-)
Avatar billede mursejleren Nybegynder
08. juni 2008 - 09:49 #21
Hej squass!
Her er en opfølgning som du bad om :-)

Gigabyte ga-ep35-ds3
intel coere 2 quad Q6600
arctic cooling freezer 7 pro
Kingston hyper x pc-9600
sapphire ati 3850 256 mb
antec solo
corsair hx520w
Samsung dvd
+det løse :-)
hilsen Mursejleren