Avatar billede elisabeth Nybegynder
18. juni 2001 - 10:57 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

fra asp til print

Jeg sidder med et problem som jeg håber I har en vinkel på.
Problemet er at jeg skal lave en printbar udgave af en rapport der skal sendes til kunder.
Betingelserne er at printudgaven skal se 100% ud som det nuværende print dvs. jeg skal kunne holde det input der er fra en database indenfor en
foruddefineret tabel, hvor jeg har en stor celle i midten, hvor jeg sender
en ny tabel fra databasen sammen med inputet hen. Men det er ikke problemet,
det er til gengæld at håndtere et sideskift. Der må ikke bare skrives videre
på næste side, hvorefter sidelayoutet ryger sig en tur og jeg kan ikke på
forhånd vide, hvor stort mit input er og hvor mange sæt af input jeg får da
det er forskelligt fra rapport til rapport. Den ideelle situation er at der
på en eller anden måde opfattes af koden at nu kan der ikke stå mere på
siden og så \"hopper\" den til den næste side med samme layout (med top og
bund som første side).
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre eller om man skal køre det igennem
word i en skabelon og i så fald, hvordan gør man det?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
18. juni 2001 - 11:11 #1
Ved brug af denne class laves der sideskift i IE på print:

class=\"sideSkift\"

<STYLE>
.sideSkift {page-break-before:always;}
</STYLE>
Avatar billede icedox Nybegynder
18. juni 2001 - 20:27 #2
Hej !
Hvordan skal den sendes som rapport til kunder?
J.
Avatar billede elisabeth Nybegynder
19. juni 2001 - 07:53 #3
Den skal sendes med snailmail
mvh Elisabeth
Avatar billede icedox Nybegynder
19. juni 2001 - 08:22 #4
Kære Elisabeth !
Du skal sende rapport til kunder, hvor den så bare skal komme flyvende ud af deres Email og så printes ud, med top og bund?
Jeg tror alt kan lade sig gøre !)
Skal du have MAX length i det store inputfelt?
Måske du skulle omformulere dig og få nogle svar!
Hvad med lidt koder eller nøjagtig problemstilling og løse problemet lidt efter lidt.
J.
Avatar billede elisabeth Nybegynder
22. juni 2001 - 14:41 #5
Problemet er at det skal printes ud og sendes med post og se ud som det tidligere brugte.
Jeg har fået noget intern hjælp og der er valgt at løse det med en rapportudskrivning gennem access. Tak for hjælpen
mvh Elisabeth