Avatar billede hoell Nybegynder
21. marts 2008 - 10:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

D-link 534 - Stofanet- fast IP

Hej Jeg har mig et stofanet abonnement, hvor jeg for nogle måneder siden fik mig en fast ip adresse, og alt har fungeret perfekt indtil den anden hvor jeg pludselig ikke kan logge på gennem routeren.

Jeg får følgende medddelse fra stofanet: www.hoell.dk/eksperten/User not autorized.jpg

Synes jeg er mærkeligt, da det jo netop har fungeret i nogle måneder uden problemer.

Her er en dump af DHCP opsætningen i D-link 524

www.hoell.dk/eksperten/DHCP indstillinger DI-524.jpg

Håber meget i kan hjælpe Stofanet melder pas, da det ikke er deres udstyr

Mvh Carsten
Avatar billede hoell Nybegynder
21. marts 2008 - 10:08 #1
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2008 - 10:17 #2
Hvad har du sat på WAN interfacet ?
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2008 - 10:19 #3
Er den sat til DHCP på WAN interfacet ?
Avatar billede hoell Nybegynder
21. marts 2008 - 15:06 #4
Hej Leif jeg synes ikke lige jeg kan se DHCP indstilling på WAN

www.hoell.dk/eksperten/WAN-settings.jpg
& umiddelbart ser det ikke ud til på status siden dette er muligt!?

www.hoell.dk/eksperten/Status.jpg

Mvh Carsten
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2008 - 15:08 #5
Dynamic IP address = DHCP tildelt adresse

Som der står i fejlen fra Stofa skal den dette.
Avatar billede hoell Nybegynder
21. marts 2008 - 15:54 #6
Mget mystisk jeg ændrede til dynamisk Ip og nu virker det.

Men jeg har kørt med det sat op til Statisk siden jeg tilmeldte mig statisk IP.

Nå men skidt med det nu virker det :o)

Et svar leif så er points.

/Carsten
Avatar billede hoell Nybegynder
21. marts 2008 - 15:55 #7
Og some en note er den Primære DNS sat til den stitisk IP jeg haar fået at udbyderen er det korrekt? (det virker)
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2008 - 16:16 #8
Nej, det burde ikke virke, men hvis det er dem du får tildelt af Stofa så er det sådan
Avatar billede leif Seniormester
22. marts 2008 - 00:25 #9
.