Avatar billede teleper54 Nybegynder
19. marts 2008 - 23:29 Der er 10 kommentarer

Hvad gør jegforkert

Jeg har lige installeret et ASROCK AM2NF3-VSTA og en AMD 5000+ DUA CORE processor i min maskine (2x1GB Kingston ram KVR667D2N5K2) og jeg får hele tiden på forskellige tidspunkter den kedelige blå skærm op, den med en fejl af ukendt karakter og så genstarter maskinen og kan ikke starte normalt, kan så nogen gange, med held, vælge den sidst kendte konfiguration hvor systemet virkede og andre gange må jeg starte i fejlsikret tilstand og lave en systemgendannelse for at få gang i skidtet igen. Hvis nogen har en go' ide ville jeg være glad for noen tips.
Hilsen
Per
Avatar billede off-line Nybegynder
20. marts 2008 - 01:47 #1
Det lyder som du har brugt en windows, som du har installeret på et andet bundkort,
med et andet chipset. Det kan ikke lade sig gøre. Du kan muligvis redde din windows,
med en "Repair" hvor du under installation vælger "R" Du kan få det nærmere, hvis
du har brug for det.
Avatar billede teleper54 Nybegynder
20. marts 2008 - 09:32 #2
UPS, så har jeg ikke forklaret mig godt nok, det er en HELT frisk installation og for at det ikke skal være løgn har jeg installeret det hele fra bunden 5-6 gange, med samme kedelige resultat, nu har jeg strippet maskinen for ALLE ekstra udvidelseskort ( et ekstra IDE controller kort og et TV tuner kort, jeg har også opdateret BIOS'en til nyeste version, men DET VIRKER STADIG IKKE :-(((((
20. marts 2008 - 11:03 #3
Anden kombination af RAM ?

UltimateBoot CD ->
http://www.ultimatebootcd.com/ + http://www.fromsej.saknet.dk/html/ubcd.html
har alverdens HARDWARE tests - prøv nogle af dem...
Avatar billede teleper54 Nybegynder
20. marts 2008 - 11:18 #4
Desværre det har jeg også prøvet for at det ikke skal være løgn har jeg købet et sæt  magen til og installeret på det, og også prøvet at skifte MB, CPU og RAM på kryds og tværs, uden den forventede success,det underlige er at jeg har sat det ene sæt i juniors PC og der kører det 100 %, dog med en VISTA ULTIMATE på, så jeg er ved at være helt ude i tovene, kører lige nu uden TV tuner kortet i og er så spændt på hvad der sker ved det.
Per
Avatar billede teleper54 Nybegynder
20. marts 2008 - 11:19 #5
har ogå testet med HIRENS BOOT CD, den har også alle mulige test programmer.

Per
Avatar billede off-line Nybegynder
20. marts 2008 - 12:46 #6
Så er det sandelig svært at give et bud på årsagen. Med alt det du har gjort, er
det uforståeligt for mig, at du stadig har problemer. Jeg går ud fra, at alle
afstands bøsningerne mellem kabinet og bundkort, sikrer, at bundkortet ikke har
mulighed for at berøre kabinettet. Og du er vel klar over, at kølepastaen på CPU
kun må være ekstremt tyndt? Ellers kan det kun være en ustabil strømforsyning?
Avatar billede off-line Nybegynder
20. marts 2008 - 14:52 #7
Ps. du skal ikke lægge dine kommentarer som svar. Svar er kun til det endelige svar,
hvor der gives point, eller de tages tilbage, hvis man ikke fik noget brugbart.
Indtil da, skal du bare lægge kommentarer.
Avatar billede teleper54 Nybegynder
20. marts 2008 - 16:27 #8
OKI, tak for hintet, jeg tror MÅSK jeg har undet problemet (og løsningen) kiggede rundt på ASROCK's hjemmeside og fandt en som havde et lignende problem, fandt osse et forslag il at rette det, slå Cool'nQuiet fra i BIOS, deet hr jeg så prøvet og foreløbig har den kør i ca 2 timer med flere genstarter uden problemer. HÅBER MEGET at det er løst hermed.

Per
Avatar billede off-line Nybegynder
20. marts 2008 - 17:17 #9
Cool n´quit kan ikke være det egenlige problem. Jeg kører med Asus, som også
lave Asrock, og Cool n´quit fungere perfekt på min PC. Det er en storartet ting,
som både sparer strøm, og som gør, at CPUén bliver mindre varm.
Men der kan være noget galt med bundkortet. Jeg har selv haft Asrock, det holdt
kun i nogle måneder. Uheldig? tja måske. Hvis Cool n´quit slået fra, gør at din
PC ikke går ned, er der noget galt med bundkortet.
Avatar billede teleper54 Nybegynder
20. marts 2008 - 17:45 #10
Det gør det så eller ikke mere,er tilbage ved den velkendte blå skærm, har sendt en mail til ASROCK support, så må vi se hvad der sker derefter.

Per