Avatar billede fmll Nybegynder
19. marts 2008 - 16:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning af data fra flere drev

Hej.
Jeg har lavet et regneark som jeg ønsker at kunne udskrive ved at aktivere en makro. Samtidig skal makroen åbne og udskrive side 2 af 4 i et word dokument på et andet drev (S: drev).
Kan jeg gøre dette kun ved hjælp makro, eller skal jeg lave en kode. I så fald, hvordan laver jeg koden og hvordan indsætter jeg den.
fmll
Avatar billede word-hajen Nybegynder
19. marts 2008 - 18:28 #1
Nedenstående kode placeres i kodevinduet (F11) i din Excel-fil. Placér evt. koden i et modul, men ellers kan du godt placere den i ThisWorkbook.

Husk at rette stien ud for strDocument, så den modsvarer det fulde filnavn på dit Word-dokument.

*****************
Public Sub PrintFraExcelOgWord()
    Dim objWord As Object
    Dim objDoc As Object
    Dim strDocument As String

    strDocument = "C:\Print.docx" 'skift filnavn

    ActiveWorkbook.PrintOut

    Set objWord = CreateObject("Word.application")
    Set objDoc = objWord.Documents.Open(strDocument)
    objDoc.PrintOut Pages:="2"
    objDoc.Close

    objWord.Quit
    Set objWord = Nothing
    Set objDoc = Nothing
End Sub
***************
Avatar billede word-hajen Nybegynder
19. marts 2008 - 18:29 #2
Kodevindue Alt+F11 selvfølgelig :-)
Avatar billede fmll Nybegynder
19. marts 2008 - 20:29 #3
Tak. Mit mål er at jeg skal printe 3 dokumenter ud på 3 forskellige drev.
1. Mit Excel ark som jeg arbejder i. C: drev
2. Et Word dokument "Arbejdstider" side 2. S:/Produktion/Personale/Arbejdstider
3. Et PowerPoint dokument "Jobkort" side 2. H:/Dokumenter/Opgaver/Jobkort

Hvordan skal koden se ud?

Jeg hæver lige points til 60.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
19. marts 2008 - 22:19 #4
Da jeg ikke kender extensions på dine filer, er jeg gået ud fra, at det er "gammelt" format. Hvis ikke, må du selv rette filnavnene til (ps! normalt bruger man \ og ikke / som separator i sti/filnavne).

Det er i øvrigt ligemeget hvor mange "drev", du skal printe fra. Det er filerne, og dermed deres navne, der er afgørende.

*************
Public Sub PrintFraFlereFiler()
    Dim objPP As Object
    Dim objPres As Object
    Dim objWord As Object
    Dim objDoc As Object

    ActiveWorkbook.PrintOut

    Set objWord = CreateObject("Word.application")
    Set objDoc = objWord.Documents.Open("S:\Produktion\Personale\Arbejdstider.doc")
    objDoc.PrintOut Pages:="2"
    objDoc.Close
    objWord.Quit

    Set objPP = CreateObject("PowerPoint.application")
    objPP.Visible = True
    Set objPres = objPP.Presentations.Open("H:\Dokumenter\Opgaver\Jobkort.ppt")
    objPres.PrintOut 2, 2
    objPres.Close
    objPP.Quit

    Set objWord = Nothing
    Set objDoc = Nothing
    Set objPP = Nothing
    Set objPres = Nothing
End Sub
******************
Avatar billede fmll Nybegynder
20. marts 2008 - 21:35 #5
Tak for svar.

Hilsen
fmll.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. marts 2008 - 22:53 #6
Selv tak.