Avatar billede peder77 Nybegynder
18. marts 2008 - 19:48 Der er 1 løsning

Formular skal sende email

Hej Eksperter.

Jeg har dette script som sender info fra en formular videre til mail og database.
De indtastede ting bliver godt nok sendt til databasen men ikke til mail. Kan i se nogle fejl?

-------------------------------
<?php
print "Tak for din mail.<br><br>
<br><br>\n\n";

function characherUpdate($value)
{

    $value = ereg_replace("æ", "&#65533;", $value);//&#65533;
    $value = ereg_replace("Æ", "&#65533;", $value);//&#65533;
    $value = ereg_replace("ø", "&#65533;", $value);//&#65533;
    $value = ereg_replace("Ø", "&#65533;", $value);//&#65533;
    $value = ereg_replace("å", "&#65533;", $value);//&#65533;
    $value = ereg_replace("Å", "&#65533;", $value);//&#65533;
    return $value;
}

$navn = characherUpdate($_POST["name"]);
$virksomhed =  characherUpdate($_POST["virksomhed"]);
$adresse =  characherUpdate($_POST["adresse"]);
$by = characherUpdate($_POST["by"]);
$kommentar =  characherUpdate($_POST["kommentar"]);

include("pdfmail.php");

$msg .= "Navn:    $navn\n";
$msg .= "Virksomhed:    $virksomhed\n";
$msg .= "Adresse:    $adresse\n";
$msg .= "Postnr:    $_POST[postnr]\n";
$msg .= "By:        $by\n";
$msg .= "Telefon:    $_POST[tlf]\n";
$msg .= "Email:        $_POST[mail]\n";
$msg .= "Besked:        $kommentar\n";
$msg .= "Send materiale pr email:        $_POST[pr_email]\n";
$msg .= "Send materiale pr post:        $_POST[pr_post]\n";

$recipient = "xx@xx.com";
$subject = "Kontakt info";
$mailheaders = "Fra xx.com <xx@xx.com> \n";
$mailheaders .= "Reply-To: $_POST[email]";

$mdate = date("y-m-d");

mysql_query("INSERT INTO material_request  (name, company, adress,postal,city,phone,email,comment,material_email,material_post,mdate)" .
"VALUES ('$navn', '$virksomhed', '$adresse','$_POST[postnr]','$by','$_POST[tlf]','$_POST[mail]','$kommentar',' $_POST[pr_email]',' $_POST[pr_post]','$mdate')") or die(mysql_error());

mail($recipient, "$subject", $msg, $mailheaders);

?>

På forhånd tak....
peter
Avatar billede peder77 Nybegynder
18. marts 2008 - 20:04 #1
Glem det.
Jeg har fundet ud af det.